Dacă 17 martie 2020 reprezintă data oficială de începere a şantierului la această componentă emblematică a Aeroportului – după ce cu o zi mai devreme avusese loc preluarea amplasamentului de către constructor, iată că un an mai târziu Terminalul de la Ghimbav este finalizat.
Singurele lucrări pe care asocierea de firme BOG’ART SRL – UTI Grup SA – UTI Facility Management SA le mai are în desfăşurare acum sunt retuşurile finale, instalarea echipamentelor şi sistemelor necesare funcţionării Aeroportului, testarea şi punerea în funcţiune a tuturor componentelor, montarea mobilierului şi igienizarea spaţiilor.
Joi, 11 martie, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, a vizitat Terminalul pentru a vedea felul în care au evoluat lucrările în această perioadă finală de execuţie, prilej cu care a trecut în revistă funcţiunile spaţiilor din cadrul acestuia.
„Vreau să vă prezint cum arată Terminalul la acest început de martie, astfel încât să rămâneţi optimişti că acest obiectiv extrem de important pentru noi, braşovenii, este pe drumul cel bun”, a spus preşedintele CJ la începutul transmisiunii video pe care a realizat-o pe pagina sa de socializare.
Primul spaţiu vizitat la parterul Terminalului a fost sala de aşteptare, un spaţiu generos în care finisajele au ajuns într-un stadiu foarte avansat, lamelele tavalului au fost montate, grupurile sanitare sunt funcţionale şi în zilele următoare vor fi aduse şi montate piesele de mobilier.
A urmat trecerea în revistă a spaţiului destinat curselor interne, cu zona de îmbarcare pentru VIP-uri care dispune de două ghişee şi o poartă de îmbarcare, precum şi cu cele opt birouri de Check-In care vor fi la dispoziţia pasagerilor, pentru aceştia din urmând să existe trei porţi de îmbarcare. Tot la parter, în zona de intrare în aeroport vor funcţiona birouri pentru reclamaţii şi bagaje pierdute, un cabinet medical, birouri pentru schimb valutar, închirieri auto şi agenţii.
Accesul la etaj se realizează prin intermediul unei scări rulante care este montată şi urmează să fie pusă în funcţiune, al unor scări clasice şi al lifturilor, acestea din urmă fiind deja funcţionale. La etaj sunt amplasate Plecările Internaţionale, cu săli de aşteptare, spaţii pentru controlul paşapoartelor şi şapte porţi de îmbarcare.
Din această zonă se pot vedea celelalte componente ale infrastructurii Aeroportului Internaţional Braşov: apronul, adică parcarea pentru avioane, care în prezent permite staţionarea a trei aeronave, iar în viitor, pe măsura necesităţilor, poate fi extinsă până la o capacitate de 15 aeronave. Parcarea continuă cu calea de rulare şi cu pista, în lungime de 2820 de metri, iar în partea laterală sunt amplasate platformele antisuflu.
O parte însemnată din etaj este alocată pentru magazine duty-free, birouri pentru agenţii de turism şi alte activităţi comerciale, dar şi pentru un restaurant generos la care vor putea avea acces şi braşovenii care nu sunt neapărat pasageri, ci doar aşteaptă pe cineva. Priveliştea pe care o vor putea admira clienţii restaurantului este spectaculoasă.
Zona de Sosiri, atât interne, cât şi internaţionale, are asigurat un flux separat. Ea este amplasată la parter, având patru ghişee destinate controlului paşapoartelor şi biroul Poliţiei de Frontieră. Din aici se ajunge în zona de recuperare a bagajelor, unde au fost deja montate benzile rulante.
Trebuie precizat că peste tot în interior, constructorul a luat toate măsurile necesare pentru protejarea pardoselii de gresie, astfel încât să nu existe riscul de deteriorare până la darea în folosinţă a obiectivului.
Preşedintele CJ Braşov a încheiat periplul chiar în faţa Terminalului, un spaţiu care este în amenajare şi unde se montează un tavan exterior care va acoperi o viitoare terasă. În faţa terminalului va fi amenajată o parcare pentru autoturisme, care va avea asigurat accesul direct din drumul judeţean.
„Pe viitor va trebui cu siguranţă să gândim o altă variantă de accesibilizare a Aeroportului Internaţional Braşov. Am convingerea că activitatea la aeroport nu se va încheia niciodată şi de aceea trebuie să pregătim din timp proiecte de dezvoltare pentru viitor. Sper ca braşovenii şi nu numai ei să fie convinşi că lucrurile merg într-o direcţie bună, că Aeroportul este un obiectiv perfect realizabil şi că suntem contemporani cu o mare investiţie nu doar pentru judeţul nostru, ci pentru întreaga ţară: primul aeroport construit de la zero după anul 1974”, a încheiat preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.
Si cu asta ce-am făcut?…vorba lui Tănase…sa vedem cum va fi transformat în muzeul aviației românești..interesant ar fi sa ne spuna dl Vestea câți bani s-au cheltuit până acum??..eu cred ca cu banii ăia tot județul avea în totalitate drumurile asfaltate, canalizare și apă în toate comunele, transport civilizat între toate localitățile….apropo stie dl președinte ca acum în 2021 sunt sate si comune fără curent electric???…
Dar noi facem aeroport, așa au făcut și nemtii un aeroport la berlin și acum e gol…cat a costat 10 miliarde de euro !!!…poate citeste si dl Vestea stirea din Bild …
Felicitării C. J BRAȘOV ȘI DOMNULUI ADRIAN VESTEA !
Comments are closed.