Marius Dunca, președinte PSD Brașov: Cum își pot da seama românii cu ce candidat ar trebui să voteze la prezidențiale

0
852 vizualizari
views

În următoarele săptămâni vom asista la o campanie electorală extrem de dinamică dar, din păcate, în același timp vom vedea și o campanie extrem de dură. O să explic în rândurile de mai jos ce înseamnă o campanie dură, de ce suntem invadați de manipulări și mesaje de tip „fake news” dar, și mai important, cum pot românii să se ferească de acestea.

În linii mari, o campanie electorală are două componente principale: campania electorală pozitivă și campania electorală negativă.

Campania electorală pozitivă este acel tip de campanie în care un partid politic vorbește despre viziunea și obiectivele sale, precum și despre realizările de până atunci. Campania electorală pozitivă este abordată cu precădere de un partid atunci când susține un candidat cu substanță, din al cărui trecut poți scoate lucruri pozitive cu care să defilezi și cu ajutorul căruia poți fi credibil când faci noi promisiuni, pe principiul: dacă am făcut bine în trecut, vrem să facem bine și în viitor.

Campania electorală negativă este acel tip de campanie în care un partid politic, în loc să vorbească despre planurile proprii, se concentrează mai degrabă pe atacarea celorlalți candidați, pe împrăștierea de informații negative, de manipulări și mesaje de tip „fake news”.

La acest tip de campanie apelează cu precădere partidele care nu au candidați puternici, cu planuri și viziuni performante, și din al căror trecut nu pot fi scoase în evidență prea multe lucruri pozitive. Simplist, la o campanie predominant negativă apelează partidele care nu au prea multe lucruri pozitive de spus despre candidații lor, așa că preferă să umple spațiul cu mesaje negative despre ceilalți candidați.

În următoarele săptămâni, românii vor fi bombardați atât cu mesaje pozitive cât și cu mesaje negative. Aceștia trebuie să aleagă însă cu care tip de mesaje rezonează și ce fel de președinte își doresc pentru că, prin definiție, o campanie pozitivă are caracter constructiv, în timp ce o campanie negativă are un caracter distructiv.

Eu cred că românii își doresc un președinte care vrea să construiască, nu un președinte care vrea să dărâme.

Dacă ne uităm la candidați, ne dăm seama rapid în ce barcă poate fi pus fiecare. Dintre toți prezidențiabilii înscriși în cursă, Viorica Dăncilă este singura care vorbește despre ce a făcut și ce va face. Toți ceilalți se aruncă cu capul înainte într-un război al criticilor și jignirilor, pentru că simt nevoia să acopere spațiul liber lăsat de lipsa realizărilor și de inexistența unui plan coerent pentru viitor.

Viorica Dăncilă va fi primul președinte femeie al României, pentru că a demonstrat în ultimii ani că vrea să se lupte pentru români și știe cum să le aducă acestora bunăstarea. Viorica Dăncilă, spre deosebire de ceilalți candidați, se simte complet în largul ei atunci când trebuie să vorbească despre ce a făcut și ce va face: din poziția de prim-ministru a crescut pensiile și salariile iar economia României a avut a doua cea mai mare creștere economică din Uniunea Europeană. Din poziția de președinte, se va asigura că românii își vor păstra toate majorările câștigate în ultimii ani.

Pe de altă parte, PNL și USR vorbesc astăzi despre dat oameni afară, despre scăzut salarii și eliminat sporuri, pentru toate acestea încercând să arunce vina pe PSD.

Adevărul este însă că, neavând programe și soluții proprii, partidul lui Klaus Iohannis și partidul lui Dan Barna încearcă să adopte un discurs apocaliptic, cu care să-și mascheze propria neputință.

În realitate, PNL și USR își doresc concedieri în masă și tăieri de salarii, în timp ce Viorica Dăncilă promite nu doar că măsurile pozitive din ultimii ani vor fi păstrate, dar și că se va lupta ca ele să fie multiplicate.

În final, puterea de decizie este în mâna românilor. Ei vor hotărî dacă își doresc un președinte care dorește să construiască, sau unul care își dorește să dărâme.

 

Articol comandat de Partidul Social Democrat – PSD
Executat de Zeiden MEdia Design SRL
CUI mandatar financiar coordonator: 31190008

Agentie Web | Creare Site Web | Mentenanta Web | Optimizare SEO | Design Grafic