Cuvinte puține care spun multe – Cătălin Muntean, primarul municipiului Codlea

7
2.748 vizualizari
views

Doresc să răspund cetățenilor de bună credință vis a vis de atacurile și denigrările proliferate de unele persoane la adresa mea.

Astfel voi prezenta succint toate informațiile necesare pentru a lămuri onestitatea deciziilor luate și oportunitatea investițiilor efectuate.

Amenajarea, reamenajarea, modernizarea și întreținerea spațiilor verzi, au fost atribuite S.C. SERVICII DE GOSPODĂRIRE MĂGURA CODLEA  S.R.L.,  în baza HCL nr. 108/05.08.2011, când eu nu eram la conducerea primăriei.

Spațiile verzi existente erau întreținute necorespunzător, fără valoare peisagistică, neudate sistematic, cauza fiind lipsa personalului de specialitate și a utilajelor necesare, motiv pentru care, cu acordul primăriei, în baza clauzelor contractuale, serviciul a fost contractat către o firmă specializată analizându-se patru oferte. În urma subcontractării beneficiile unei zone verzi moderne și bine întreținute sunt vizibile, iar economiile pe lucrare, considerabile – aproximativ 32 miliarde lei la o suprafață de 9180 mp. Dacă ne-am raporta la cei 60.000 mp zona verde, pe care Codlea o deține, economia s-ar situa la aproximativ 200 miliarde lei, adică 4,3 milioane de euro.

Un alt aspect de reținut este cel referitor la sumele vehiculate aferente acestor lucrări. Țin să precizez că în baza HCL nr. 35 / 08.08.2012 privind rectificarea bugetului U.A.T. Municipiul Codlea, pentru subcapitolul întreținere grădini publice, parcuri și zone verzi, a fost alocată suma de 736 mii lei ce viza un cumul de activități:

  • obiecte de inventar : bănci și coșuri de gunoi;
  • toalete ecologice;
  • curățenie stradală;
  • intretinere si modernizare zone verzi ( 500 mii lei)

Informațiile vehiculate precum că s-au alocat 8 miliarde lei vechi unei firme a cărei acționari sunt rude cu mine, sunt total eronate și nu au menirea decât de a dezinforma.

De asemenea țin să comunic cetățeniilor că s-au negociat oferte și pentru alte capitole în care s-au înregistrat reduceri semnificative ale costurilor astfel :

  1. .deszăpezirea : în urma negocierii, comparativ cu anii anteriori s-a obținut o reducere pe oră de deszăpezire cu utilaj profesional de la 195 ron/oră la 150 ron/oră pe timp de noapte, precum și de la 167 ron/oră la 130 ron/oră pentru timp de zi. În ceea ce privește materialul antiderapant ( mărgăritar) și aici reducerea a fost semnificativă, de la 63 ron/mc la 33 ron/mc. Transportul materialului antiderapant a fost redus de la  2100 ron/cursă la 1600 ron/cursă în condițiile în care prețul carburanților a crescut semnificativ.
  2. .achiziționarea și refacerea mobilierului urban: montarea băncilor și a coșurilor de gunoi s-a facut la jumătate de preț față de cele montate în vechea administrație, la o calitate net superioară ( o bancă montată costa acum  516 ron față de 1200  ron)

Anexez în susținerea celor menționate prețurile practicate de către vechea administrație și cele negocitate de către mine.

Totodată au fost efectuate activități de audit la Clubul Sportiv Municipal Codlea, la Casa de Cultură, urmând a extinde controalele de audit si la S.C. SERVICII DE GOSPODĂRIRE MĂGURA CODLEA  S.R.L. și  OCOLUL SILVIC CODRII CETĂȚII. Urmeaza ca odată cu întoarcerea din concediu a auditorului intern, respectiv data de 16.10.2012, să se efectueze un audit și la Poliția Locală Codlea.

Am deja în vedere încetarea unor contracte păguboase pentru administrația locală. De asemenea s-au făcut lucrări de împrejmuire a pubelelor de gunoi în 12 locații, urmând ca acțiunea să fie finalizată la începutul anului viitor.

Consider că toate cele mai sus prezentate arată în mod evident că noua administrație nu face altceva decât să lucreze în mod eficient la planurile de transformare ale orașului în beneficiul cetățenilor, fără interese obscure sau personale, asigurând transparența deciziilor prin informarea periodică a locuitorilor urbei.

Țin să mulțumesc tuturor celor care au transmis semnale pozitive, care mă motivează să continui.

Asigur din nou pe această cale toți locuitorii municipiului Codlea că nu voi candida la o funcție în Parlamentul României ( cu toate că mi s-a solicitat acest lucru) ; voi rămâne în funcția în care concetățenii m-au ales pentru a face din Codlea ceea ce am promis –  un adevărat oraș european –

Vă mulțumesc!

Cătălin George Muntean

Click pe TABEL pentru marirea imaginii

HCL si preturi 2011


x

HCL si preturi 2012

HOTĂRÂREA NR. 83 din 4 octombrie 2012

privind modificarea HCL nr 117/26.09.2011 privind aprobarea tarifelor pentru desfasurarea activitatilor de curatenie stradala, dezapezire si intretinere zone verzi pe doemniul public al municipiului Codlea

Consiliul municipal Codlea, intrunit în şedinţa extrordinară în data de 4 octombrie 2012,

Luand in dezbatere proiectul de hotarare initiat de primarul mun Codlea,

Analizand Adresa nr 1424/02.10.2012 a  SC Servicii de Gospodarire Magura Codlei SRL privind diminuarea tarifelor si preturilor  pentru spatiile verzi, aprobate prin Anexa nr 2 la HCL nr 117/26.09.2011,

Vazand dispozitiile art.36 alin.3 lit.c si alin.6 pct.14 din Legea nr.215/2001 republicata, privind administraţia publică locală, coroborate cu coroborate cu dispozitiile art. 2 alin.3 din Legea 101/2006 privind serviciul de salubrizare al localitatilor, cu modificarile si completarile ulteriora

În temeiul art.45 alin 1 din Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala – republicata,

HOTĂRĂŞTE

Art.1 Se aproba modificarea si completarea Anexei nr 2 aprobata prin art. 1 din HCL nr 117/26.09.2011 care va avea cuprinsul mentionat in anexa la prezenta HCL si care face parte integranta din aceasta.

Art.2. Primarul mun Codlea impreuna cu directorul SC Servicii de Gospodarire Magura Codlei SRL va asigura ducerea la îndeplinire a prezentei hotarari.

Deszapezire 2011 (preturi)

Agentie Web | Creare Site Web | Mentenanta Web | Optimizare SEO | Design Grafic

7 COMENTARII

  1. Informatiile astea ar trebui sa se regaseasca pe site-ul Primariei poate intr-un rezultat al unui audit intern de preluare a Primariei. Felicit curajul de a face public aceste preturi dar in acelasi timp mai lipsesc cateva aspecte care pot fi lamurite ulterior, referitor la proceduri. Cand o sa intelegeti ca daca oamenilor nu li se explica anumite lucruri, care pentru unii sunt familiare, vor exista mereu suspiciuni ?
    In alta ordine de idei, Mult succes in continuare dle primar… azi am primit un feedback pozitiv referitor la activitatea ta in oras din partea unui manager de companie !

  2. In sfarsit trebuirile sunt asa cum ar trebui sa fe in orice oras din Romania si aici ma refer la transparenta din partea conducerii urbei. Rog pe domnul primar sa rezolve cat mai repede problemele la Politia Locala pentru ca mi se pare o totala risipa de bani publici. Felicitari domnule primar si mult succes in continuare!

    Cu respect,
    Adrian

  3. Peste tot citesc intotdeauna oras “european”. Codlea trebuie sa devina und oras/municipiu “european”. Acestea este o definite inventata de noi in romania. Nu exista nici o foaie cu niste cerinte care trebuie indeplinite, si apoi se poate numi un oras und oras “european”. Ori ce oras din continetul europa se poate numi oras “european” si nu impune UE nici o definitie cand un oras se poate numi “Oras EUROPEAN”. Peste tot exista probleme, dar pentru asta nu este un oras mai mult “european” sau mai putin “european”.

  4. Este superb cand exista transparenta, dar mare grija sa nu folosim „transparenta” doar in situatii menite a demonta niste barfe/acuze , a imbunatati imagini , a crea o anumita impresie de deschidere (de moment sau nu).

    Pentru o transparenta adevarata trebuie investit resurse cu cap si simt gospodaresc, pt a iesi cu adevarat ceva util , pt. a fi stabilite elemente de genul oameni, proceduri, tool-uri ce in final sa asigure transparenta informatiei, intr-un grad satisfacator si util audientei.

    Din ce observ chiar s-au intreprins astfel de eforturi:
    – tool-uri: acest site + cel al primariei eventual putin mai „luate la pila” pt. o granularitate mai buna a informatiei,
    – oameni: cei ce aduna/mentin continutul acestor site-uri , cine ii plateste ? ar fi normal ca cetatenii sa-i plateasca , dar mai ales (doar) atunci cand transparenta este una utila
    – proceduri: ar trebui sa existe o lista (afisata si dezbatuta public, iar apoi adnotata/motivata si aprobata de Consiliul Local) cu toate elementele ce sa fie facute publice (sunt sigur ca exista norme / legi existente pt. asta , dar normele de aplicare / procedurile .. nu sunt chair respectate)

    In acest fel eu (ca cetatean) nu ar trebui sa intreb si a patra oara pe acest site (posibil fara raspuns si acum):
    – ce se mai aude de proiectul drumului ocolitor „prin spatele Colorom” + pod peste Vulcanita?
    Ci as merge la lista de proiecte ale primariei si as vedea statusul curent si estimarile curente, evident ajustate in functie de conditiile curente (resurse etc.) si toate aceste modificari observate intr-un istoric al acelui element de interes public

    Doar in acest mod ne putem dezvolta unitar ca oras , cu cetateni informati si activi in ceea ce inseamna Orasul/Municipiul lor.

    Daca nu avem bani pt. proiecte, pt. ca suntem prea mici etc., sa stim si asta, observand la statusul acelui proiect ..lipsa de bani, mergem apoi la buget , observam pe ce s-a cheltuit etc.

    Toate aceste elemente trebuie sa fie transparente.
    Mai ales acum cand avem un Primar caruia ii pasa de oras , care are un business suficient pt. implinirea personala si cea a partidului , iar Orasul va fi de acum inainte Cartea lui de vizita ca si gospodar adevarat, si exemplu de dat in/de partid altora, ca ..transparenta nu este o arma de temut impotriva afacerilor „gri” ci este o unealta de a construi.

    • Am citit cu atentie ce ai scris, Mihai. Ai dreptate sa vezi lucrurile asa, insa tot la fel de drept este ca lucrurile sunt intr-o continua evolutie si ca la capitolul transparenta facem primii pasi pentru a construi.

      Referitor la ocolitoare, nu detinem inca informatii, dar ne putem interesa.

    • Sunt de acord cu ce zici si asa ar trebui sa fie facuta treaba. Pe site-ul primariei sa fie trecute toate proiectele aflate in curs de realizare (impreuna cu stadiul in care se afla aceste proiecte), proiecte viitoare, contractele incheiate cu firmele care au castigat prin licitatie anumite proiecte pentru a sti cine ce face si cum face precum si posibilitatea ca noi cetatenii sa oferim un feedback pentru fiecare proiect ce se realizeaza astfel incat ceea ce se face sa corespunda cu ceea ce-si doreste si cetateanul acestui oras. Sper ca ceea ce ai mentionat sa fie luat in seama si sa nu fie doar un simplu comentariu pe acest site.

Comments are closed.