Vești bune și pentru mediul de afaceri

0
1.314 vizualizari
views

După anunţul de zilele trecute în privinţa eliminării Formularului 088, vine şi confirmarea că de la 1 februarie acesta nu va mai exista, prin publicarea în Monitorul Oficial a unui ordin al ANAF. Formularul 088 a fost scos la cererea mediului de afaceri care a reclamat în numeroase rânduri că existenţa lui reprezintă o îngreunare a activităţii unei firme. E de notorietate unui om de afaceri a cărui firmă a rămas fără cod de TVA după ce a completat formularul 088 pentru că și-a schimbat sediul de la un etaj la altul al aceleiași clădiri, a declarat purtătorul de cuvânt al Organizației Județene PSD Brașov, Daniel Giurma (foto).

Ne putem da seama de cât de complicat a fost chiar şi din denumirea actului care trebuia completat de reprezentanţii societăţilor comerciale: “Declaraţie pe propria răspundere pentru evaluarea intenţiei şi a capacităţii de a desfăşura activităţi economice care implică operaţiuni din sfera TVA”. Era un semn clar al birocratizării şi al faptului că până acum a fost din ce în ce mai greu să faci afaceri în România. O dovadă este numărul de înmatriculări al societăţilor comerciale, faţă de numărul de radieri. Numai în judeţul Braşov, în primele 11 luni ale anului trecut s-au înfiinţat 3122 de firme faţă de 3243 în perioada similară a lui 2015. Dar ce îngrijorează este numărul radierilor. În aceeaşi perioadă au dispărut 3169 de firme, faţă de 2434 în 2015. Aşadar, au dispărut mai multe firme decât s-au înfiinţat. Guvernul a venit şi a cerut ANAF să elimine acest document pentru a reduce sarcinile administrative excesive puse pe spatele contribuabililor. Este doar un prim pas, mai ales că informaţiile din Formularul 088 mai apăreau, aşa cum probabil se mai întâmplă şi în alte situaţii, şi altfel colectate.  Contribuabilii furnizează o serie de informaţii organelor fiscale prin formularele existente: 010, 098 si 099. Pe de altă parte, ANAF deţine deja, sau poate obţine, prin schimbul de date cu alte instituţii, o serie de alte informaţii care pot fi utilizate combaterea înfiinţării unor firme fantomă. Ce mai urmează să se întâmple, chiar din trimestrul I al anului 2017, va fi majorat plafonul de înregistrare automată în scopuri de TVA, de la 220.000 de lei cifra de afaceri, la 300.000 de lei

 

LĂSAȚI UN MESAJ