Capcană intenţionată a Ministrului Învăţământului, neştiinţa sau nepăsarea elevilor? Oricare ar fi răspunsul la această întrebare, rezultatul rămâne la fel. La prima sesiune a examenului de bacalaureat 2011 s-a înregistrat cea mai scăzută rată de promovabilitate din istoria educaţiei în România: mai puţin de jumătate din numărul celor care au participat la examen au promovat, mai precis doar 44,47%, iar 661 de candidaţi au fost eliminaţi pentru că au fost prinşi copiind cu toate că anul acesta măsurile de supraveghere au fost exigente, instalându-se chiar şi camere de filmat în unele centre de examinare. Inspectoratul Şcolar Braşov a anunţat o promovabilitate la examenul de bacalaureat de 45,89% în judeţ înainte de contestaţii, procent mai mic decât cel înregistrat în vara anului trecut, de 56,42%.
Oraşul nostru se află la loc fruntaş pe lista cu cea mai slabă promovare, paradoxal, căci elevii codleni au primit, majoritatea, calificativ experimentat sau avansat la probele de competenţe, iar la probele scrise nota 6 era un ţel prea greu de atins, deşi subiectele la BAC au avut, ca întotdeauna, un nivel mediu de dificultate. Cea mai simplă modalitate de a promova un examen este de a învăţa. Dezinteresul pentru şcoală ca şi rata abandonului şcolar înregistrează în Codlea, din păcate, cote din ce în ce mai ridicate. Nu mai ştim să respectăm şcoala, dascălii, şi mai ales am uitat că- “Non scholae sed vitae discimus” –(Seneca)- „Nu învățăm pentru școală, ci pentru viață” … Elevii care nu au promovat mai au o şansă în sesiunea din toamnă, important este să ne dăm seama că BAC-ul este un examen al maturităţii. Spor la învăţat!
Iată şi rezultatele în cifre înainte de contestaţii (o să schimbăm datele în cazul în care situaţia va fi alta după afişarea răspunsurilor la contestaţii):
Centrul de examinare Liceul Teoretic Codlea:
136- elevi participanţi la BAC
9 – elevi neprezentaţi
44- elevi promovaţi
Centrul de examinare Colegiul Tehnic “Simion Mehedinţi”:
140- elevi participanţi la BAC
5-elevi neprezentaţi
13-elevi promovaţi.
problema tânarului din ziua de azi , este ca-si da examenul maturitatii inainte de bac . Toate aceste se reflecta in notele de la bacalaureat . Daca as cauta un vinovat , as spune ca este parintele . La fel de adevarat este ca masina de spalat nu mai are un furtun atat de greu , programul la televizor nu mai este limitat , brau de la bunicu` D-zeu sa-l ierte nu mai este la moda , nici macar in cui . Copiii nu mai merg la tara sa bata fasolea vreo 3 luni , se duc in Vama Veche . Dragii mei, Vama Veche nu mai e vama pe care o idolatrizam noi , astia care am luat bacul !
Sentiment, am sa iti pun o intrebare la care imi doresc sa raspunzi cu toata sinceritatea. Crezi ca generatia noastra daca ar fi supus unui BAC la fel de riguros, ar fi avut aceiasi rata de promovabilitate?! Esti sigur, ca educatia se face cu „furtunul de la masina de spalat” sau „braul de la bunicu’ „?! Funeriu a reusit sa dea masura nu doar a unei generatii,ci a unui sir de generatii. Poate ar fi timpul sa scoatem capul din nisip, si sa incepem sa intelegem ca nu suntem nici cei mai destepti, nici cei mai frumosi, si nici macar nu suntem „centrul pamantului”. In mod sigur daca noi, generatia „astia care am luat bacul” o sa incetam sa ne mintim, si sa incepem sa dam exemple, atunci poate mai avem o sansa
am luat Bac-ul in ’89 si pot spune ca a fost la fel de riguros!!! Copiii nostrii ar trebui sa trateze scoala cu mult mai multa seriozitate ; apoi vor aparea si rezultatele.
La fel de riguros in 89 ,nu cred.Eu l-am luat in 91 si inca mai traiam in anii aceea in care toata lumea trebuia sa faca o scoala si totul trebuia sa mearga asa ca inainte de 89.
Poate o avea şi ministerul vreo vina ,in ceea ce priveşte rezultatele dezastruoase,dar 99% din vina o au elevii(parerea mea),care au cu totul alte preocupari decat invatatul..
like :))
eu cred ca nu vad realitatea atat de monstruos. Printre elevii care dau bacul sunt multi de le la „ruta progresiva ” care nu e altceva decat fosta profesionala. Pe langa ei mai este si seralul care lasa de dorit , indivizi care vin din an in pasti la scoala si dintre care putini isi puteau lua bacul si inainte.
Elevii de la ruta progresiva sunt slabi ca sa nu zic cei mai slabi.Li se preda scematic si de cele mai multe ori profesorul nu insista ca nu are cu cine. Ei sunt stigmatizati de cand intra in liceu pana termina si se simt marginalizati. Din pacate printre ei sunt si unii cu CES
vesnica problema romaneasca …
de vina e ministerul, ministrul, profesorii, americanii s.a.m.d. …. in niciun caz elevul roman
stateam de vorba cu un prof universitar care era stupefiat de aceste ultime generatii de elevi (cel putin ultimele 2 ) … viitorii ingineri romani nu stiu sa rezolve o ecuatie de gradul 2 …
eu zic sa punem mana pe carte si sa nu mai dam vina pe minister si pe profesori .
uitati-va la liceele de elita din Brasov, ce rata de promovabilitate au …
sau astia au copiat ???
Am putea da vina pe profesori, ca sunt obositi, nereciclati, sau nevrotici (cine a facut matematica cu Schoni … stie despre ce vorbesc)… Dar totusi cred ca proble sunt parinii, care isi lasa copii toata ziua pe mes, sau in fata jocurilor de pe computer, sau cu ochii lipiti de tembelizor, nu mai vorbesc de noptile pierdute prin cluburi si etc… nu mai citesc, nu mai invata, stau la colt cu telefonul mobil scriind mesaje sau filmand mai stiu eu ce tampenie care o pot apoi posta pe mes sau youtube. Generatia mea mergea 6 zile pe saptamana la scoala, si-o lua pe coaja de la prof. daca venea cu tema nefacuta, la televizor nu ne uitam pt ca erau doar doua ore pe zi program si si ala cu slavirea impuscatului… eu cred ca vina o au in marea majoritate parintii. (punct)
Stimabililor,
Este destul de greu sa mai judec ,eu ,acest ” esec” al sistemului de invatamant ,deoarece am fost generatia ’77, stiti voi ,aia cu cutrmurul ,ani deosebiti de grei , in care , nu faptul ca nu aveam ce privi la televizor ne facea sa invatam mai mult . Si pe atunci erau alte tentatii , ce puteau sa te corupa de la studiu !
Am beneficiat de o grupare de elita a catedrei profesorale , in frunte cu prof. Modval , prof. Biolan , prof. Sesan ( sot , sotie ) …..Nu-mi amintesc sa ne fi pretins vreun leu pentru orele de ” meditatii ” pe care le faceam , dupa program , in scopul recapitularii materiilor si pregatirii pentru examen de Bac?!
Dar , imi amintesc foarte bine ,cam in fiecare vara , in vacanta ,ca trebuia sa sintetizam si sa recapitulam materiile supuse examinarii la bac , din anul scolar care ,tocmai ,se incheiase !
Si tot atat de bine imi amintesc ,rolul parintilor ,cel putin alor mei !
Misiunea lor , clara ,era de a ne asigura conditiile necesare si suficiente invatarii ! Bineinteles , ca ziceu si ei sloganu , ” invata mama ,sa-ti faci un viitor ! ” , dar cam atat ,restul era in constiinta fiecarui elev !
Si , ca sa termin cu amintirile ,plictisitoare pentru unii ,va mai pot relata ca din clasa mea ( absolventii din anul 1977 , cum ziceam , ai Liceului Real -Uman ,actual Teoretic ) au promovat 98 % !! si tot un procent asemanator am avut in ceea ce priveste admiterea inspre facultati !!!!
Dar , pe atunci , nu te asteptau cu DOSARUL , sa te inscrii la o facultate , ci dadeai examen foarte serios ,cu concurenta de chiar 14 pe un loc admisibil !! Si nici nu erau camere de luat vederi , dar nici nu vad la ce puteau folosi in acele vremuri .!!
Nu vreau sa trag concluzii , dar adevarul este doar unul : studiu serios si ambitia este sigurul mod de a reusi in viata !
Romeo P.
P.S. Am asternut aceste amintiri pentru ca am fost oripilat de nivelul ridicol de promovabilitate al exam de Bac. din Codlea si tin sa se stie, de catre elevii actualelor generatii ,ca doar ei sunt cei care pot sa-si influenteze propriul destin si nimeni altcineva !!!
Draga Romeo,
eu sunt ceva mai tanar (promotia 88), dar ai perfecta dreptate. Noi nu am fost mai destepti, dar invatam mult mai mult. Pe mine ma ducea tata in fiecare an o luna la camp sa castig un ban (chiar daca era presedinte la CAP). Il intrebam de ce trebuie sa muncesc si pe urma sa fac probleme din culegeri acasa si mi-a raspuns: Munceste si invata acum baiete, ca mai tarziu sa pui pe altii la munca. Avea perfecta dreptate…
Dorin
Draga Dorin ,
Daca tot ai deschis-o , vreau sa-ti spun ca tatal meu ( Nelu Pastrama !) muncea la CAP cand tatal tau era presedinte !
Nu am ratat nicio campanie a anilor 1970-1977, si nici nu-mi amintesc sa-mi fi spus tata ca trebuie sa invat , am inteles eu , atunci , ca trebuie sa hotarasc singur , ce-mi doresc sa fac in viata !!
Cu stima ,
Romeo P.
Dragii mei,
mai sus scria „un OM necajit” ca inainte de 89 nu era asa de riguros. Ei bine , daca se intereseaza a fost in 88 sau 89 cand au luat bac-ul mai putini in Codlea ca s-au dat niste examene teribile, unice pe tara. Eu am terminat in 88 si a fost foarte greu, dar am terminat cu 8,93 si am avut hepatita intr-a 12-a.
De vina sunt foarte clar elevii, parintii si profesorii, este vorba de o insumare de evenimente nefericite care duc aici. Nu as vrea sa dau nume dar exista in Codlea persoane publice cunoscute (nu neaparat angajati ai statului) care au terminat in ultimii ani ASE-ul la privat. Ei au avut automat analiza matematica (nu se poate fara in contabilitate) si au luat 10 (ZECE) nestiind nici astazi ce este o ecuatie sau cum se scrie ecuatia de gradul intai (ax+b=0). Nu stiu sa rezolve ceva cu regula de trei simpla. Daca dadeau bac-ul cu mine luau unu pe linie.
Bacul a fost mediu, chestia cu probleme de olimpiada este o tampenie. NU SE INVATA. Nu se citeste nimic. De aceea s-a intamplat ce s-a intamplat.
Doar intr-o tara pervertita ca Romania spune un dobitoc la televizor ca nu a luat bac-ul ca nu l-a lasat sa copieze.
Cu stima, Dorin
Nu vreau sa intru in polemici si in tot felul de discutii inutile pentru ca oricum nu rezolvam noi problema BAC-ului din Codlea sau din tara . Dar raman la parerea mea ,inainte de …nu erau camere de supraveghere.Mai intra cate un profesor in clasa si-ti mai insufla cate o idee si chiar daca nu erai asa de bine pregatit aveai un punct de plecare.
Oricum sa nu credeti ca sustin aceste idei, este foarte clar pentru toata lumea ca un elev bine pregatit cu toate camerele si cu tot stresul trebuia sa ia BAC-ul. La fel de adevarat este ca inainte nu erau atatea cluburi,programe TV,…….si atatea posibilitati de petrecere al timpului care ar trebui alocat pentru invatat.
Cu respect.
un OM necajit
Pai poate nu aveam net si cluburi de noapte … dar daca am vrut sa invat … am invatat.
Problema incepe acasa … unde parintele da vina pe profesor (poate in unele cazuri foarte adevarat) atribuindu-i tot felul de apelative.
Elevul roman, foarte receptiv la nou, baga la cap imediat si atunci vine si rezultatul => ce rost are sa mai invat daca profu’ nu stie nimic … mi-a spus mie mama…
Treaba cu meditatiile … e doar un moft/moda … pe care parintii il/o incep mai nou de la gradinitza.
Romania a ajuns o tara de economisti care n-au habar de economie si de ingineri care n-au auzit de Pitagora (pe care multi il considera jucator de fotbal).
Respect,
Florin
Si inca ceva,
intrebati , daca aveti copil care nu luat cinci la mate sa va spuna cinci formule de derivare si cinci de integrare as pe dinafara. Daca stiau cate 20 de formule (care se invata cam in 2 ore) luau fara probleme.
Din pacate veti vedea ca habar nu au , pt ca nu au citit nimic (sau nmk cum spun ei).
Dorin
Din punctul meu e vedere esecul de la bac nu este al elevilor, profesorilor, ministerului etc ci, din pacate, al intregii societati romanesti.
Asa stam cu invatamantul in comparatie cu alte state.
OECD-Ranking
Studiul Pisa
Finnlanda 563
Hongkong (China) 542
Kanada 534
Taipeh (China) 532
Estonia 531
Japan 531
Nouaseelanda 530
Australia 527
Niederlande 525
Liechtenstein 522
Korea 522
Slowenia 519
Deutschland 516
Marea Britanie 515
Tschech Republik 513
Schweiz 512
Macao (China) 511
Österreich 511
Belgia 510
Irlanda 508
Ungaria 504
Schweden 503
Polenia 498
Danemarka 496
Franta 495
Kroatia 493
Islanda 491
Lettonia 490
USA 489
Slowak Republik 488
Spania 488
Litau 488
Norwegen 487
Luxemburg 486
Federatia Rusa 479
Italia 475
Portugalia 474
Grecia 473
Israel 454
Chile 438
Rebuplik Serbia 436
Bulgaria 434
Uruguay 428
Türkie 424
Jordania 422
Thailanda 421
Romania 418
Montenegro 412
Mexico 410
Indonesia 393
Argentinia 391
Brasiliea 390
Kolumbia 388
Tunesia 386
Aserbaidschan 382
Katar 349
Kirgistan 322
Am dat bac-ul anul acesta si am reusit sa il si iau.
Am invatat in toti aniid e liceu si mai ales aul acesta. Nu am iesit din casa decat pana la bunica„mea sau seara o mai luam pe mama de la munca (f. rar).
Anul acesta subiectul la matematica a fost diferit de restul aniilor, a fost f greu iar un copil care nu s-a pregatit in plus anul acesta nu avea cum sa ia mai mult de 6-7, chiar si cei f bine pregatiti au luat note mici. Eu am facut liceul in Brasov si fara sa fiu rea, in Brasov totul e mult mai strict insa oricum nu cat ar trebui sa fie, insa totusi noi n u ne permiteam sa injuram un profesor sau sa tipam la el, cum am auzit ca se practica pe aici.
Revenind… dupa parerea mea subiectele au avut multe capcane si pentru un elev care a invatat dar de unul care nu a invatat ce sa ma zicem?
Orice ati zice voi, acesti viteji care au dat bac-ul acum nu stiu cati ani, anul acesta subiectele au avut un grad de dificultate mult mai ridicat.
O seara frumoasa!
Draga Ioana,
Am tot auzit in ultimele zile de dificultatea mare a subiectelor ( cel putin la matematica ) de anul asta. Asa ca le-am descarcat de pe net si m-am uitat peste ele ( vorbesc de subiectul de la sectia matematica-informatica). Desi au trecut multi ani de cand am dat bacu’ si deci multe din cunostintele mele de matematica s-au cam sters totusi as fi reusit sa iau nota de trecere. O buna parte din exercitii erau doar de calcul. Da, ca sa iei 10 trebuia sa stii matematica destul de bine, insa hei, nota 10 nu este pentru toata lumea, fara suparare. Intr-adevar, poate au fost formulate altcumva fata de anii trecuti, insa daca aveai niste cunostinte bine sedimentate nu era o problema sa iei nota de trecere.
Pe de alta parte mi se pare curios cum, odata cu restrangerea numarului de probe, elevii se plang tot mai mult ca examenul e greu, ca e mult de invatat. Pana acum cativa ani erau 5 probe eliminatorii ( 2 orale si 3 la scris ). Anul asta au fost doar 3 probe eliminatorii, cele orale neavand acelasi caracter. Un mare avantaj. Pe langa asta nu aveti de pregatit un alt examen dupa bacalaureat, cum ar fi examenul de admitere, unde sa fie 2-3-5-10 insi pe un loc si sa-ti tataie fundul de frica. Si pana la urma daca examenul de bacalaureat tine si locul examenului de admitere, atunci mi se pare normal sa fie mai dificil, ca trebuie sa cerni putin elevii.
Si ca sa inchei, ca si asa m-am cam lungit, daca ai terminat un profil real, axat pe matematica, ti-as recomanda sa cauti niste subiecte de admitere la matematica la facultatile cu profil tehnic din anii 80 – inceputul anilor 90, sa vezi cam ce insemna un examen de matematica. S-ar putea ca unii dintre „vitejii” care comenteaza pe aici sa fi dat si sa fi luat acele examene.
Toate cele bune si mult succes in viitor!
Scuze Ioana
A fost sau nu greu pana la urma ????
„, a fost f greu iar un copil care nu s-a pregatit in plus anul acesta nu avea cum sa ia mai mult de 6-7, ”
Intr-adevar subiectele poate au fost mai dificile decat anii trecuti … dar nu atat de grele incat sa pice o generatie intreaga.
Problema principala a fost ca nu s-a mai putut misca in front cum s-a facut pana acum.
Florin
Centrul de examinare Colegiul Tehnic “Simion Mehedinţi”:
140- elevi participanţi la BAC
5-elevi neprezentaţi
13-elevi promovaţi.
Candva eram mandru ca am optat pentru acest colegiu… 13 elevi promovati din 140, sper sa fie o greseala, altfel insemnand o palma grea si rusinoasa pentru acest colegiu! Practic, acolo nu se mai face scoala… Si vina nu e doar a elevilor!
vedeti filmul „Idiocracy” – asta ni se intampla si noua
Buna ziua tuturor. Tot ce am citit pana acum, toate comentariile voastre se refera la invatamantul din timpul comunismului, iar actualmente traim alte vremuri, avand un alt sistem de invatamant. Asta ca o introducere.
In continut doresc sa intervin asupra punctului de observatie pe care toata lumea il sustine si care reflecta, intr-o oarecare masura, realitatea. Daca un elev prefera jocurile video, cluburile de fite, si altele, e de stiut ca vina apartine parintilor intrucat acestia il rasfata mai mult decat ar trebui sa fie suficient. Iar daca un elev refuza ca acasa sa frunzareasca caietele pt. ziua urmatoare, depinde de vointa acestuia. Pana la urma, fiecare e la libera alegere (eu asa stiu). Dar o alta cauza pentru care scoala nu reprezinta o prioritate pt elev este lipsa constiintei.
Acum referitor la observatia domnisoarei Ioana. In toata existenta mea la CTSM Codlea nu am auzit nici un profesor care sa primeasca injurii de la un elev, sau invers. Te rog sa te maturizezi. Nu poti aduce acuzatii atata timp cat nu ai dovezi.
Ca o concluzie la tot ce am spus, excluzand cazul Ioanei, totul se rezuma la urmatorul motto: Ca sa reusesti trebuie sa-ti doresti. Cam atat pt azi. Eu inchei aici dezbaterea. 🙂
Cu stima,
Alex.
Buna, cine imi poate recomanda o profesoara pt meditatii la mate din codlea… sau brasov?
Comments are closed.