Ana Loredana Predescu, deputat PUSL de Brașov, afiliat Grupului PSD, a organizat, vineri, 10 februarie, la sediul Prefecturii din Brașov, dezbaterea apolitică intitulată „Noile Legi ale Educației Naționale din perspectivă parlamentară”.
„Am organizat această dezbatere apolitică, cu toți factorii implicați în învățământul brașovean, pentru a crea premisele necesare corelării textului de lege, care încă nu are o formă asumată, cu realitățile și necesitățile societății românești. Totodată, sper ca această dezbatere reală, cu beneficiarii direcți ai noilor legi ale educației, să fie inspiratoare pentru doamna ministru, Ligia Deca, poate un exemplu de deschidere, transparență și pragmatism. Avem o șansă unică, aceea de a reforma educația românească și consider că doar împreună cu actorii relevanți din educație se poate optimiza acest pachet de legi pe cale legislativă.
În urma consultărilor, voi prelua solicitările, amendamentele asociațiilor de părinți, de elevi, sindicatelor profesorilor, pentru a le depune în cadrul Comisiei pentru învățământ a Camerei Deputaților. Nu ne permitem să ne asumăm o cosmetizare a învățământului românesc care să arate bine pe hârtie, dar să nu fie funcțională. Nimic nu poate funcționa în beneficiul învățământului, decât prin conlucrarea, ascultarea și implementarea soluțiilor reale ale profesorilor – părinților – elevilor, acest trio determinant.”, a declarat deputatul de Brașov, Ana Loredana Predescu.
La dezbatere au participat domnul Mihai-Cătălin Văsii, Prefectul Brașovului, domnul Lucian Pătrașcu, Subprefectul Brașovului, reprezentanții Consiliului Județean, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar din Brașov, Președintele Sindicatului „Spiru Haret”, Președintele Sindicatului „Coresi”, Președintele Federației Sindicatelor din Transporturi, Vicepreședintele Federației Naționale a Părinților, reprezentanții Consiliului Județean al Elevilor, Directori de școli generale, de colegii și de licee.
Printre subiectele dezbătute, s-a pus accentul pe necesitatea accesului neîngrădit la educație și a reducerii abandonului școlar prin oferirea transportului gratuit și a masei calde în scoli, pe importanța adaptării programei școlare la realitățile pieței muncii cu accent pe școlile profesionale, pe menținerea profesiei de învățător în cadrul liceelor pedagogice, s-a punctat și necesitatea reglementării rolului mentorului, degrevarea directorilor de normele de predare și reglementarea sistemului de homeschooling, inexistent acum, în România.