În urmă cu câteva zile am observat prin oraș mai multe utilaje care scormoneau prin gurile de canalizare. Inițial am crezut că este vorba de vreo vidanjă modernă care scoate resturile din canal. Același lucru l-am văzut și în ziua următoare și am sesizat că băieții sunt chiar însistenți în a lua la rând gurile de canal (cel puțin pe DN1). Și mi-am zis că merită să le fac o poză, măcar că ne iau rahatul din oraș la propriu.
Dar… de unde? Nici vorbă de vidanjare sau de o acțiune de acest gen! Spre suprinderea mea, plăcută de altfel, firma care cu atâta meticulozitate îți dă senzația că scormonește fiecare canal, de fapt reabilitează sistemul de canalizare dupa o metodă inovatoare.
Cum se procedează și ce se face efectiv? Fiecare porțiune de conductă dintre două guri de canalizare este curățată cu un sistem de presiune la cald, după care, pe conducta curățată bine se introduce o tubulatură din material textil (cum este furtunul de pompieri, dar apropiat de circumferința tubulaturii originale (30-40 cm). După inserarea ,,furtunului de pompieri” acesta este acționat sub presiune de abur fierbinte și se dilată, mulându-se pe vechea structură. După care, se trece la o altă operațiune de emailare a tubulaturii. În termeni băbești, e ca și cum am avea o tigaie uzată de la bunica pe care punem teflon. Am mai aflat că firma care execută lucrările are deja realizări în peste 11 orașe mari din țară.
[…] de pompieri, dar apropiat de circumferința tubulaturii originale (30-40 cm). După inserarea ,,furtunului de pompieri” acesta este acționat sub presiune de abur fierbinte și se dilată, mulându-se pe vechea […]
Comments are closed.