Indiferent
de dimensiune, este esențial ca Aeroportul de la Ghimbav să fie
finalizat cât mai repede și să existe banii pentru terminarea
lucrărilor, consideră deputatul USR Brașov, Tudor Benga. Temerea
parlamentarului privind riscul de a nu exista sursele de finanțare
pentru finalizarea aeroportului este legată de dimensiunea viitorului
terminal de pasageri, unul cu o suprafață desfășurată de 11.500 mp, în
condițiile în care, inițial, fusese luată în calcul varianta unei
construcții modulare, cu o suprafață desfășurată de 3.600 mp, proiectată
astfel încât să poată fi extinsă.
Tudor Benga (USR Brașov): „Voi fi cel mai încântat
și voi fi primul care merge să îi strângă mâna președintelui CJ Brașov,
Adrian Veștea, atunci când se va inaugura aeroportul, dacă lucrările vor
fi terminate în anul 2020, așa cum a promis. Dar, dacă ne apucăm să
construim un mausoleu și nu îl ducem până la capăt, atunci vom avea o
mare problemă și cineva va trebui să răspundă pentru asta, mai ales în
condițiile în care Consiliul Județean și-a asumat proiectul şi a
contractat 200 de milioane de lei pentru terminarea lui. Sper să nu
îngropăm acolo o grămadă de bani fără să reușim să ducem la capăt
proiectul, ca dacă vom fi în situația de a merge cu căciula în mână la
domnul Liviu Dragnea sau la domnul Darius Vâlcov sau Eugen Teodorovici,
nu va fi un lucru bun pentru Brașov. De doi ani avertizez că nu trebuie
să ajungem la București pe acest subiect. Cred că există resursa
financiară la nivel local pentru a finaliza aeroportul“.
Tudor Benga amintește că toate aeroporturile din România s-au construit
de la cel mai mic necesar, după care au fost extinse, trei exemple bune
în acest sens fiind cele de la Otopeni, Iași sau Cluj. Un alt exemplu
este aeroportul de la Sibiu, cu un terminal mai mic decât hipermarketul
Carrefour de pe Calea București, dar care are un trafic anual de 700.000
de pasageri – o cifră la care viitorul aeroport Brașov – Ghimbav ar
urma să ajungă abia în anul 5 de funcționare, conform studiilor făcute
până acum.
„Putem avea dezbaterea despre cât de mare ar trebui să fie
terminalul aeroportului de la Brașov, dar ceea ce este cel mai important
este să fie gata cât mai repede. Fiecare zi care trece fără Aeroportul
Internațional Brașov – Ghimbav este una pierdută și acesta este motivul
pentru care trebuie să ne uităm și la modelele de bună practică”, a încheiat deputatul Tudor Benga.