Conform unui studiu realizat în România, peste 60% dintre utilizatorii de internet aleg dispozitivele mobile pentru a plasa comenzi, în detrimentul computerului.
În acest context, dezvoltarea aplicațiilor mobile poate face diferența pentru afacerea ta, ajutându-te să-ți consolidezi relația cu clienții și să-i ții aproape pe termen lung. Dacă scopul tău în acest moment este creșterea vânzărilor, atunci hai să explorăm împreună avantajele aplicațiilor mobile în fidelizarea clienților:
Interacțiune mai frecventă
Prin intermediul unei aplicații mobile, clienții pot interacționa mai frecvent cu brandul tău, având acces la informații, produse și servicii din orice loc și la orice oră. Dacă în timpul zilei o bună parte din oameni încă se folosește de computer pentru a studia oferte, seara sau atunci când se deplasează, oamenii aleg telefonul mobil. Această interacțiune constantă cu afacerea ta va contribui, desigur, la consolidarea relației și la creșterea implicării utilizatorilor.
Notificări personalizate
Aplicațiile mobile permit trimiterea de notificări personalizate către utilizatori, prin care aceștia pot fi informați despre oferte speciale, promoții, evenimente sau alte noutăți relevante. Aceste notificări sunt trimise gratuit și au o rată mare de deschidere, aproximativ 50% dintre utilizatorii care permit notificările push alegând acest lucru special pentru a primi oferte exclusive sau speciale.
Chiar și o aplicație ca Tinder, care obține câștiguri din abonamente premium oferite pentru funcții speciale, atrage o mulțime de clienți în aplicație prin intermediul notificărilor. Acestea anunță când există o compatibilitate între utilizatori sau că utilizatorii trebuie să rămână activi pentru a avea un profil relevant. Totuși, Tinder se folosește și de texte personalizate și amuzante pentru a atrage atenția utilizatorilor mai puțin activi, care, spre exemplu, nu și-au schimbat de mult pozele de profil. O astfel de notificare sună așa: „E un delict să privezi lumea de un chip așa frumos.”
Colectare eficientă a datelor
Un alt beneficiu al aplicațiilor mobile este capacitatea de a colecta date detaliate despre comportamentul și preferințele utilizatorilor. Pentru că 91% dintre clienți au șanse mai mari să facă cumpărături de la mărci care trimit oferte și recomandări personalizate, este vital să înțelegi cât mai bine nevoile și interesele clienților tăi.
Aplicația OLX, de pildă, utilizează datele colectate pentru a oferi produse noi și second-hand de care utilizatorii sunt interesați. Prin intermediul istoricului de navigare, căutărilor și preferințelor utilizatorilor, OLX poate identifica interesele acestora și poate furniza recomandări relevante de produse sau categorii. De exemplu, dacă un utilizator a căutat în mod frecvent anunțuri despre telefoane mobile de ultimă generație, OLX îi poate sugera alte produse similare sau accesorii relevante pentru telefoanele mobile.
Experiență mai convenabilă
Utilizarea unei aplicații mobile oferă clienților o experiență mai convenabilă și mai fluidă în comparație cu site-urile web sau alte canale de comunicare. Accesul rapid la informații, funcționalități intuitive și posibilitatea de a efectua tranzacții direct din aplicație fac ca procesul să fie mai simplu și mai plăcut pentru utilizatori.
Așa au reușit toate aplicațiile precum Bolt sau Uber să câștige teren în fața taxiurilor clasice. Pentru că le permit utilizatorilor să comande rapid și ușor taxiuri, să plătească cu cardul direct din aplicație și să monitorizeze în timp real sosirea mașinii.
Opțiunea de localizare geografică poate fi benefică și pentru comercianții cu amănuntul sau pentru restaurante, pentru că astfel pot notifica clientul cu privire la o reducere sau un fel de mâncare nou atunci când acesta se află în apropiere. Ajungând la clienți cu mesajul potrivit, la momentul potrivit, le poți îmbunătăți experiența și îi poți fideliza.
Creșterea loialității prin scheme de fidelizare
Să recunoaștem, clienții doresc să se simtă apreciați de mărcile lor preferate, iar o schemă de fidelizare este o modalitate excelentă de a realiza acest lucru. Cercetările arată că peste 70% dintre cumpărători din SUA au șanse mai mari să participe la un program de loialitate dacă pot accesa cu ușurință carduri de fidelitate și recompense de pe telefoanele lor, ceea ce face din aplicațiile mobile canalul perfect pentru acest lucru.
Oferind utilizatorilor noi 10% reducere atunci când descarcă aplicația ta sau 10% reducere la prima achiziție în aplicație, îi stimulezi să păstreze aplicația în telefon și să fie implicați când vine vorba de oricare alte notificări. Alternativ, poți oferi puncte pentru a stimula achizițiile repetate sau acces exclusiv la articole noi ca recompensă pentru loialitatea lor.
În final, nu uita că o aplicație de succes este, în primul rând, ușor de utilizat. Dacă aplicația ta e prea complicată, clienții tăi vor renunța la ea, astfel încât nicio strategie de fidelizare nu va mai avea vreun sens. În al doilea rând, trebuie să te asiguri că ofertele și conținutul pe care îl oferi sunt adaptate utilizatorului și nu îl inundă cu informații care nu sunt relevante pentru acesta.