Nu mică ne-a fost mirarea să putem admira în Vinerea Mare o frumoasă mașină de epocă așteptând cuminte să fie alimentată în PECO. Pentru așa o sărbătoare așteptată de toți românii, așa mașină. Elegantă, de un negru frumos, cu bare nichelate, mașina a atras privirile trecătorilor și a celorlalți șoferi. Ca niciodată, nimeni nu s-a supărat că bijuteria a stat la pompă mai bine de 15 min.
Citroen Traction Avant
Traction Avant, termenul francez pentru „tracţiune pe roţile din faţă”, a fost proiectat de André Lefèbvre şi Flaminio Bertoni la sfârşitul lui 1933 / începutul lui 1934. Deşi nu a fost prima maşină fabricată cu tracţiune pe roţile din faţă – Alvis a construit modelul FWD din 1928 în Marea Britanie, Cord a produs modelul L29 din 1929 până în 1932 în Statele Unite şi DKW, modelul F1 în 1931 în Germania – a fost prima maşină din lume cu tracţiune pe roţile din faţă cu monobloc şasiu-caroserie din oţel. Alături de modelele DKW din 1930, modelul Traction a introdus cu succes tracţiunea frontală pe piaţa auto de consum europeană.
În 1946, după ce fabrica a fost reconstruită, producţia a fost relansată încetul cu încetul. Versiunile ‘de lux’, ‘Cabriolet’ şi ‘Faux Cabriolet’, au fost eliminate din fabricaţie. Erau disponibile numai trei modele: 11CV Légère, 11CV Normale (Mare) şi 15/6, toate într-o culoare ce poate fi descrisă ca ‘aproape negru’.
Aceasta a fost situaţia până în 1952, cu excepţia faptului că Citroën a reuşit să ofere o nuanţă de negru autentic. În acel an, gama a fost ‘modernizată’ şi a avut loc singura modificare majoră a caroseriei: s-a adăugat o cabină mare, similară cu cea pe care alte maşini o aveau deja.
În 1954, a fost extinsă chiar şi gama de culori – se putea comanda un ‘gris perle’ (gri) şi ‘bleu R.A.F.’ (albastru închis). Au fost reintroduse două tipuri de caroserii de pe maşinile antebelice: 11CV Normal în varianta Family şi Commercial (dar acum cu o trapă dintr-o piesă).
Odată cu noua versiune a modelului 15/6, se observă facil că Citroën lucra la un model complet nou: maşina era disponibilă ca 15/6H (hidraulică), echipată cu suspensie pe spate „acţionată” de un lichid hidraulic presurizat.
Un Citroen 15 Six D din 1952 a fost folosit într-o scenă din filmul Atracţie sălbatică (2007), cu actriţa Julianne Moore în rol principal.
Comments are closed.