Retailerii chinezi Temu și Shein, specializați în comerț electronic rapid, au primit ordine de la autoritățile de reglementare tehnologică din Uniunea Europeană să ofere informații detaliate despre conformitatea lor cu regulile UE privind conținutul online până la data de 12 iulie.
Acest demers a fost generat de plângerile depuse de către organizațiile de protecție a consumatorilor.
Ambele companii sunt supuse unor cerinţe mai stricte în temeiul Legii privind serviciile digitale, cum ar fi să facă mai mult pentru a aborda conţinutul ilegal şi dăunător de pe platformele lor, după ce au fost desemnate ca platforme online foarte mari din cauza numărului mare de utilizatori.
Comisia Europeană a declarat că a trimis cereri de informaţii companiilor, întrebând cum le permit utilizatorilor să le notifice despre produsele ilegale şi să-şi gestioneze interfeţele online pentru a preveni înşelarea sau manipularea utilizatorilor prin aşa-numitele modele întunecate.
De asemenea, Comisia a dorit mai multe detalii despre modul în care companiile îi protejează pe minori, transparenţa sistemelor lor de recomandare, trasabilitatea comercianţilor şi conformitatea prin proiectare. „Această acţiune se bazează şi pe o plângere depusă la Comisie de către organizaţiile de consumatori. Atât Temu, cât şi Shein trebuie să furnizeze informaţiile solicitate până la 12 iulie 2024”, se arată într-un comunicat.
Temu a spus că cooperează cu Comisia. „De asemenea, am dori să reiterăm faptul că ne angajăm pe deplin să respectăm toate legile şi reglementările aplicabile pe pieţele în care ne desfăşurăm activitatea”, a spus un purtător de cuvânt într-un e-mail. Shein a spus că va continua să lucreze îndeaproape cu Comisia. „Am primit cererea de informaţii de la Comisia Europeană şi ne străduim să o rezolvăm cu promptitudine”, a spus un purtător de cuvânt. Încălcările legii DSA pot duce la amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală a unei companii.