Învață, Dobândește, Dăruiește – Educație și competențe

0
2.502 vizualizari
views

Inspectoratul Școlar Județean Braşov anunță începerea Proiectului „Învață, Dobândește, Dăruiește!” – Educație şi competenţe, POCU/74/6/18/106736, implementat în perioada 25.04.2018 – 24.04.2021.

Proiectul este finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 și are o valoare totală de 8.508.584,94 lei din care 7.232.297,20 lei reprezintă finanțare nerambursabilă.

 

Obiectivul general al proiectului  vizează reducerea abandonului şcolar şi a fenomenului de părăsire timpurie a şcolii la nivelul judeţului Braşov, prin dezvoltarea unor măsuri integrate de susţinere a educaţiei preşcolarilor şi elevilor proveniţi din grupuri dezavantajate, a persoanelor care au abandonat şcoala, pentru a dezvolta o comunitate incluzivă.

Obiectivele specifice ale proiectului

  1. OS1. Dezvoltarea competenţelor profesionale pentru 260 de cadre didactice din judeţul Braşov, care activează în unităţi de învăţământ cu abandon şcolar şi ris de părăsire timpurie a şcolii, în vederea dezvoltării unor servicii educaţionale de calitate adaptate nevoilor beneficiarilor. OS1. este sustinut de activitatea A2. Formarea corpului de specialişti pentru reducerea abandonului şcolar ţi prevenirea părăsirii timpurii a şcolii/PTS, avand urmatoarele rezultate previzionate: 2 programe de perfecţionare acreditate (R2), respectiv 240 de persoane care şi-au certificat nivelul de competenţe (R3)
  2. Creşterea gradului de participare la educaţie pentru 480 de elevi aflaţi în risc de părăsire timpurie a şcolii, prin crearea şi derularea unor programe educaţionale „şcoala după şcoala” şi a unor activităţi de sprijinire a tranziţiei de la un ciclu de învăţământ la altul. OS2. este sustinut de activitatea A3. Dezvoltarea unui Program Educaţional de Prevenţie pentru Elevi /PEPE, avand urmatoarele rezultate previzionate: 480 de elevi sprijiniţi pentru a intra şi a se menţine în programul educaţional de prevenţie (R4), 320 elevi prin programe şsoală după şcoală (R5),160 de elevi sprijiniţi pentru trecerea de la un ciclu de învăţământ la altul/AST (R6).
  3. Accesibilizarea participării a 260 copii, proveniți din medii sociale dezavantajate, în sistemul de educație timpurie, prin dezvoltarea unui program educațional suport, centrat pe copil. OS3. este sustinut de activitate A4. Dezvoltarea unui program suport pentru educatie timpurie / PSET, avand urmatorul rezultat previzionat: 260 de copii sprijiniți pentru a intra și a se menține în programul suport de educație timpurie (R7).
  4. Reintegrarea în sistemul de învăţământ a 200 de tineri şi adulţi care au abandonat şcoala, prin dezvoltarea programului A doua şansă într-un format flexibil şi adaptat nevoilor specifice ale beneficiarilor. OS4. este sustinut de activitatea A5. Dezvoltarea programului a doua şansă pentru reducerea abandonului şcolar, avand urmatoarele rezultate previzionate: 200 de persoane înscrise şi reintegrate în sistemul de educaţie (R8), 200 de persoane participante la programul  ,,A doua şansă” (R9).
  5. Creşterea nivelului de informare şi conştientizare a cel puţin 12 comunităţi dezavantajate din judeţul Braşov cu privire la importanţa prevenirii abandonului şcolar şi accesibilizării serviciilor educaţionale la orice vârstă. OS5. este sustinut de activitatea A6. Campania de conştientizare Şcoala şi Comunitatea S&C avand urmatoarele rezultate previzionate: 12 comunităţi dezavantajate din judeţ informate şi conştientizate cu privire la importanţa prevenirii abandonului şcolar şi accesibilizării serviciilor educaţionale la orice vârstă (R10).

Rezultatele așteptate sunt:

  • 2 programe de perfecţionare acreditate;
  • 240 de persoane care şi-au certificat nivelul de competenţe;
  • 480 de elevi sprijiniţi pentru a intra şi a se menţine în programul educaţional de prevenţie;
  • 320 elevi sprijiniţi prin programe ,,Școală după Școală”;
  • 160 de elevi sprijiniţi pentru trecerea de la un ciclu de învăţământ la altul;
  • 1 reţea de centre de educaţie deschisă active;
  • 260 de copii sprijiniţi pentru a intra şi a se menţine în programul suport de educaţie timpurie;
  • 200 de persoane înscrise şi reintegrate în sistemul de educaţie;
  • 200 de persoane participante la programul ADȘ;
  • 12 comunităţi dezavantajate din judeţ informate şi conştientizate cu privire la importanţa prevenirii abandonului şcolar şi accesibilizării serviciilor educaţionale la orice vârstă.

Agentie Web | Creare Site Web | Mentenanta Web | Optimizare SEO | Design Grafic