Dubitele de Codlea …

32
2.675 vizualizari
views

O afacere rentabila numai pentru unii. Dupa cum se stie intr-o afacere  trebuie sa castige atat vanzatorul cat si cumparatorul. Profitand de faptul ca in ultimii ani nu s-au mai facut angajari, numai la primarie si penitenciar, cuiva i-a venit ideea sa deschida o firma de transport care sa-i duca pe navetisti  in Ghimbav sau Brasov.
Din pacate, a pornit afacerea cu rable adunate de prin Europa, iar unii soferi pe care i-a angajat parca au trait printre talibani, vorbesc urat cu calatorii, iar orarul il fac dupa numarul de pasageri.
Deoarece bataia banului e dimineata intre 06:00-08:00, iar dupa amiaza intre  orele 16:00-18:00,  in aceste intervale orare calatorii sunt inghesuiti  ca sardinele intr-o conserva . Dimineata din Codlea Nord pleaca deja pline, in centru mai sunt inghesuiti  inca vreo zece calatori, la primarie inca vreo zece, iar la Colorom cei care fac echilibristica intr-un picior , asa se face ca pe la Podul Barsei  o molecula de oxigen se vinde pe bani grei , Iar dupa Ghimbav calatorii sunt asa de ametiti de parca ar fi terminat tot hasisul din lume. Ca sa para un patron bun, acesta a inventat un asa zis abonament care sa-i ajute pe cei care fac naveta. Sa calculam cat castiga un navetist.
Daca lucreaza douazeci de zile , primeste un abonament  pentru care plateste 80 lei, deci face o economie de 20 de lei . Cam putin, domnule patron, caci in Brasov un abonament  costa 35 lei  si te poti plimba 24 de ore , iar la dumneata  o singura calatorie dus-intors .
Mai rau, aceasta firma sta prost cu aritmetica, caci daca vii din Brasov si vrei sa te opresti in Ghimbav ca sa te aerisesti cu o bere sau o cafea ,trebuie sa scoti din buzunar 3.5 lei in loc de 2,5 lei. Deci, dinspre Brasov , Ghimbavul se afla undeva  pe malul Barsei, iar invers,  aproximativ la jumatatea distantei dintre  Codlea si Brasov.
Scump, scump, dar si masini proaste , noroc ca soseaua e destul de buna,  caci daca intra in tangaj, te izbesc cand cu capul de tavan, cand cu fundul de podea , sau de scaun daca ai avut norocul sa prinzi un loc . Unele scartaie atat de tare, incat zgomotul acopera asa-zisa muzica ambientala din masina, de preferinta manele.  Altele, la viraje sau in sensurile giratorii, zici ca se rup in doua. Oare nu mai sunt in Codlea oameni care sa asigure un transport  de calitate ? M-a intrebat un cetatean , injurat , ametit si plin de cucuie dupa o calatorie pompoasa cu firma S.C. San International Business S.R.L .

Agentie Web | Creare Site Web | Mentenanta Web | Optimizare SEO | Design Grafic

32 COMENTARII

  1. […] Dubitele de Codlea … Sat Dec 11, 2010 10:32 am O afacere rentabila numai pentru unii. Dupa cum se stie intr-o afacere  trebuie sa castige atat vanzatorul cat si cumparatorul. Profitand de faptul ca in ultimii ani nu s-au mai facut angajari numai la primarie si penitenciar, cuiva i-a venit idea sa deschida o firma de transport care sa-I duca pe navetisti  in Ghimbav sau […] […]

  2. Chiar ma intrebam cat timp va mai trece pana cineva se va sesiza si va arata cu degetul. Felicitari, Robert! Dar..! As indrazni sa arat (si iertata imi fie opinia) si catre cetateni, catre cei care zilnic fac naveta. Este un compromis pe care acestia il accepta tacit din dorinta de a ajunge la serviciu cat mai repede. Daca ar fi dupa mine (si vreau sa citesc si alte pareri) , i-as spune soferului de la obraz: Bai baiatule, ce capacitate ai ca si numar de locuri? Pai ce faci, imi pui viata in pericol? Sau as suna la Politie, la circulatie eventual. Cateva controale “inopinate” pe DN1 si sa-i vezi cum astora de la San International Business le va trece foamea de a face bani si vor inceta bataia de joc.

  3. Conform legilor in vigoare, soferii trebuie sa circule cu un numar de calatori egal cu numarul locurilor din Bus + 3 calatori in picioare, ori numai in poza de mai sus eu pot sa numar lejer 9 persoane in picioare, ca sa nu mai zic ca avea si parbrizul spart, lucru care iar imi punea viata in pericol !

  4. De parca nu stim cu totii cate accidente au avut loc in orasul nostru sau in afara lui, in care au fost implicate aceste dubite. Si daca imi amintesc bine, s-a lasat si cu victime. Dar ce sa le ceri soferilor de gen Arion…Cat mai multi si cat mai inghesuiti sa fie, ca banu` curge. Macar de ar da bilete la toti…dar mare parte din banii aia le intra lor in buzunare! Dar prosti nu sunt ei, prosti sunt oamenii ce accepta sa se urce in dubitele pline pana la refuz, dar chiar si asta este discutabila. Si asta pentru ca multi depind de aceste masini si atunci accepta acest compromis!

  5. Este nevoie probabil de un accident mai “serios”, cu multe victime ca cineva sa se sesizeze de acest fapt. In alta ordine de idei cred ca vina nu apartine doar firmei in sine; cei care elibereaza licenta de transport pe acest traseu in aceste conditii si cei care trebuie sa controleze activitatea de transport si nu o fac au partea lor de vina. Mai trebuie mentionati cei care accepta sa urce din Brasov si sa vina fara loc (dimineata nu poti intarzia la servici, trebuie sa faci si echilibristica), desi dubitele pleaca (teoretic) cand toate scaunele sunt ocupate, mai sunt 4-5 persoane care stau in picioare in loc sa mai astepte 5 minute pana pleaca urmatoarea (am vazut si 9 persoane care au stat in picioare !!). Sper ca alesii locali sa se gandeasca si la astfel de probleme care afecteaza locuitorii Codlei, nu doar la afaceri cu borduri, sensuri giratorii si parcari.

  6. Prosti sunteti voi, cei care va urcati in dubita ( mai ales seara, la plecarea din Brasov ) cand ea este deja plina si va inghesuiti ca vitele, in picioare. In spatele dubei in care va inghesuiti mai sunt cel putin doua dube goale. Pentru ce va inghesuiti ? Pentru a ajunge cu 5 minute mai repede ? Va meritati soarta, nu va mai plangeti.

    • Domnule Sofer de Duba. Nu este vorba despre prostie si vite. Este o lege, si dumneavoastra, ca sofer de meserie si calificat, aveti dreptul, dar mai ales datoria de a trimite acesti asa zis prosti si vite, la dubita din spate. in primul rind vas ruga sa aveti respect pentru aceste vite care de fapt va platesc salariul si va dau oportunitatea unui loc de munca

      • Domnule Felix si ce ar trebui sa le mai spunem oamenilor, ca trebuie sa respire ( nu cumva sa nu se sufoce :)) )? Vedeti dumneavoastra, fiecare om are ( sau ar trebui sa aiba ) un minim respect de sine. Nimeni nu te obliga sa te urci in duba mea cand e plina. De fapt oamenii ar trebui sa aiba atata luciditate si respect de sine sa refuze. Mai sunt alte dube in spate goale. Vedeti, asta este spiritul de turma: se urca unul, se urca toti. Iar daca turma nu stie ce este bine, vin eu, soferul, si ii “conduc”. Si pana la urma noi lucram pentru bani. Calatori mai multi, bani mai multi. Lasa-ma cu legea. Crezi ca politia nu stie cati oameni ducem noi in duba ? Crezi ca fiscul nu stie cate bilete se dau ? Domnule Felix, esti naiv. Singurul pericol este ca nu cumva sa se intampe vreun accident. In rest…banii sa iasa.

        Si va mai rog ceva: puneti mana pe o carte de gramatica. “vas” este de fapt “v-as”.

        La multi ani! si va asteptam in dubele noastre si in anii care vin. 😉

        • “Domnule Felix (virgula) si ce ar trebui sa le mai…” Ca idee. Paiul si barna. Ma-ntelegi matale.. In rest, este foarte mult adevar in spusele amandurora.

          • Cred ca ,, Un sofer de duba” vorbeste de ce se intampla acum un an, doi …..stim cu toti ca seara de abia circula un microbuz dupa ora 20:00,,,..am sta cu totii pe scaun intr-un microbuz daca ar fi in plus….oricum iarna ne mai e si frig in ele, geamurile sunt mai mereu inghetate, probabil nu este suficient biletul de 3 lei pentru a ne fi si cald…..oare cat ar trebui sa fie tariful practicat, sa calatorim in conditii civilizate?

          • Servus Andu,
            In general m-am referit la felul cum s-a adresat clientilor. Deci doar mi s-a parut cam exagerat sa compari oamenii (clienti platitori), cu vitele. Dupa cum poate sti am facut si eu BV-Codlea si stiu cum este. De multe ori a trebuit sa le spun oamenilor sa se dea jos. Este normal ca ei sa doreasca sa ajunga acasa cit mai rapid si totodata nefiind soferi profesionisti, nu au cum sa stie riscul. Domnul sofer stie riscul si daca ia decizia sa incarce microbuzul, atunci macar sa aiba respect pentru oamenii care isi cheltuie si banii si isi risca si viata ca el sa aiba un loc de munca. Stiu ca nu am dreptate in tot, dar macar putin respect nu strica. Multa bafta si sper sa vina primavara cit de curind sa mai vina si caldura:).
            Ne auzim curind.

        • Domnule sofer de duba,
          Imi scuzati gramatica, dar a fost o greseala de tipar. Nu va luati de chestii banale. Daca chiar vreti, va pot demonstra ca stiu mai mult gramatica si romana decit dumneavoastra, desi am plecat din tara de peste15 ani. Totodata pot sa va spun ca si eu sunt sofer profesionist, si am facut Codlea -Brasov inainte ca dumneavoastra sa stiti ca exista masini. Pe timpurile vechi, banii nu au fost mai importanti decit viata, si respectul fata de lege a fost mai mare. De multe ori a trebuit sa le spun oamenilor sa coboare din masina pentru ca este periculos. Dumneavoastra dati dovada de a fi ca vitele si urmati exact acelasi drum pe care il condamnati. Nu este nici o scuza de a incalca legea, face bani si la urma da vina pe cei care va platesc. Si ca sofer profesionist va mai dau un sfat sau va destainui un adevar. ACCIDENTELE NU SE INTIMPLA, SE FAC. Deci ca profesionist aveti datoria sa va asigurati ca acestea nu se intimpla incluzind a nu superincarca dubita dumneavoastra.
          Din pacate nu ma veti vedea niciodata in dubele dumneavoastra pentru singurul motiv ca au angajati de talia dumneavoastra. Inca odata imi cer scuze daca v-am insultat, asta nu a fost ceea ce am incercat sa fac. Totusi cred ca ati facut un comentariu gresit si doresc sa scot in evidenta faptul ca suntem oameni si trebuie sa ne respectam. Nu conteaza nivelul de inteligenta sau cit de corect scriem gramatical. In aceasta situatie, sper ca dumneavoastra sa va respectati si apreciati clientii, si sa intelegeti ca daca producatorul dubei si legea va spune ca este periculos sa aveti prea multe persoane la bord, atunci ar trebui sa-i ascultati inainte de a fi prea tirziu. Stiu ca inteligenta dumneavoastra este maxima din punct de vedere al gramaticii, dar daca ati fi inginer, sau doctor, nu ati fi sofer de duba, exact cum nici eu nu as fi. Deci haideti sa-i ascultam pe cei intelepti si sa nu mai incarcam dubele la refuz. va doresc o zi buna si sper sa nu va fi suparat cu comentariile mele. Imi cer scuze anticipat pentru eventualele greseli de ortografie.

        • ce lasa-ma cu legea domnu sofer…ca maine daca vin cu o camera in duba ta si te filmez cum inghesui oamenii in picioare nu cred ca-ti place daca merg la protectia consumatorului…asa ca fiti cu bagare de seama la fiecare transport,nu se stie niciodata

    • Prost esti tu , si toti ceilalti care sunt de acord cu tine …
      Si mai mult nu stiu ce sa zic …
      Dupa limbajul folosit cred ca esti manelistu’ ala tuns scurt de pe un Iveco, ala care vorbeste la 2 telefoane si se uita la televizor in timp ce conduce…
      Parbrizul crapat , de care amintea Robert, are ceva vechime … si sa nu uitam ca la 2 se face ITP, pe care eu era sa nu-l trec din cauza faptului ca suportul numarul de inmatriculare era crapat.
      Eu circul foarte rar cu dubita … si poate d-aia m-am atacat asa … mai ales ca in ultimul timp le vad in trafic foarte murdare.

      • Ai dreptate in ceea ce spui dar nu te lasa tras in vorbe urite de aceasta persoana care nu se respecta. Din pacate acesta este rezultatul libertatii. Nu cred ca “Un sofer de duba” are permis de profesionist, si daca ar avea cred ca l-a luat la Metter. Pentru cei mai tineri a fost un magazin unde stateam la coada la lapte in curba din centru. Cred ca este bine sa ne straduim sa avem o viata mai buna. Inca odata multumesc tuturor si scuzati greselile de ortografie.

  7. Dl sofer are dreptate in ceea ce priveste calatorii care se urca din Brasov mai ales dupa 15.30; totusi dimineata nu prea sunt alternative, deci e bataie de joc din partea firmei si a celor care ar trebui sa controleze acest lucru. Cred ca ar trebui facut un boicot echivalent cu cel de la benzinarii daca este posibil cu ajutorul trenurilor sau a altor mijloace. Iar controalele in ceea ce priveste respectarea legii ar trebui facute din propria initiativa nu doar cand vin “ordine de sus”.

  8. De ce mai pun orarul daca nu il respecta?
    In celelalte sate si orase de langa Brasov se respecta programul afisat, probabil Codlea fiind si Municipiu are alte reguli……probabil contractul care a fost semnat este fara multe clauze specificate, sau nimeni nu sesizeaza incalcarea clauzelor contractuale.
    Oricum in microbuz cand cineva se plange ca nu se respecta programul, rare cazurile in care sunt mai multe persoane care sustin acest lucru……suntem la mana lor, si nici macar nu ne respecta putine drepturi, pe care le meritam, dar asta e, toti asteptam sa se intample o minune sa se schimbe ceva.
    Autoritatilor nu le pasa, pentru ca ei nu circula cu microbuze, lor sa le fie bine, noi nu contam…..

    • Intr-o buna zi….bine spus….aste inseamna peste vreo 10 ani, ca in ultimii 7-8 ani nu s-a facut nimic…..eu ma consolez cu gandul ca altii fac legea nu noi, noi ne lasam batjocoriti in continuare; asa ii place romanului, asa este educat.

  9. Eu fac naveta zilnic cu dubitele. Exista zile in care am foarte multa treaba si daca ajung tarziu in Bartolomeu (asta insemnand maxim ora 8 seara) astept de ma plictisesc pana apare o masina. Cand e plina, nu ma urc, o astept pe urmatoarea, dar seara cand stii ca ai atat de mult de stat in frig pana vine urmatoarea nu ai de ales. Din Brasov spre Codlea mai e cum mai e, dar cei care stau in Colorom si merg in Brasov, de exemplu, nu au cum sa prinda locuri pe scaune, iar sa mergi din Colorom pana in Codlea Nord pe jos doar sa prinzi un loc mi se pare cam deplasat. Cat despre abonamente…foarte scumpe, parca ai circula cu Maybach. De fapt nici nu se pot numi abonamente,ci calatorii platite in avans (ca mare diferenta de pret nu e). Daca cei care au in sarcina sa se ocupe de treaba asta sunt interesati doar sa plimbe foi si sa-si ia leafa linistiti, pana la urma tot noi trebuie sa facem ceva.

    • referitor la abonament si calatorii platite in avans..cum am fost in sesiune am mai avut cateva bilete de pe luna ianuarie…stupoare in 2 feb..nu mai vroiau sa-mi ia biletul din abonament.platit de mine bineinteles in avans si prezentat cum se cere in coperta de 2 lei de carton

  10. intrebarea e simpla? care noi? e vorba de gandire, care e aceeasi de ani de zile, nimic nu o imbunatateste, ne e frica sa iesim in strada ca poate a doua zi este vreunul care ne-ar asteapta dupa colt….

  11. Sunt multe intamplari cu domnii soferi mai ales cu cel care are televizor pe dubita…o data soferul a oprit in mijlocul campului (intre codlea si ghimbav) mi-a luat telefonul din mana si mi-a intrat la poze pentru ca el a avut impresia ca am facut poza cum sta lumea in picioare iar dupa ce mi-a vazut pozele a tipat in microbuz asta are fituici pe telefon… Iar o alta intamplare cu acelasi sofer”un calator s-a luat de el ca nu a respectat programul si ca e prea multa lume in piciaore iar soferul oprit la baietii de la D.O. Security din Bartolomeu si le-a cerut sa il dea jos spunand ca este beat si ii face scandal in masina (domnul chiar era un pic ametit dar zicea adevarul) bineinteles ca baietii de la securitate au zis ca nu se baga sa mearga la politie soferul l-a injurat pe pasager …iar acesta i-a zis ca daca nu termina cheama baietii sa il bata , soferul a inceput sa ii zica domn’e incarcati telefonul inainte sa vorbesti si nu mai stiu ce iar cand a oprit in statie la Ghimbav niste baieti cu un BMW negru cu numere de Spania au oprit in spatele nostru , au coborat si au vrut sa intre in dubita (presupun ca erau baietii chemati de calator) soferul a sunat la politie le-a zis ca este urmarit de un bmw…iar cei de la politie i-au zis ca il asteapta o masina de politie la drumul Vulcanului , calatorul si-a sunat prietenii si i-a anuntat , soferul in Colorom a dat toti pasagerii care erau in picioare jos iar cum aveam loc exact in spatele calatorului cu pricina am coborat in hirosima dar soferul a oprit masina langa cea a politie si nu stiu ce s-a intamplat dupa aceea” oricum situatia este dezgustatoare ar fi mai bine cu niste autobuze de la Codreanu sau orice alta firma care ar putea pune la dispozitie asa ceva.

  12. buna, in poza e chiar confort 1 caci am prins dubite care aveau si mai multi pasageri. Si APROPO eu nu am auzit niciun sofer sa jigneasca vreun calator chiar daca fac naveta de 2 ani.

  13. Nici nu stiu daca am dreptul sa comentez la aceste probleme. Eu am facut naveta sase ani, si am trecut de la vremea cind autobuzul venea la fix pina la aparitia microbuzelor. Am stat la ocazie sau am astepat trenul de 2 dimineata. Sigur transportul dintre Codlea Brasov s-a inbunatatit enorm. Normal ca este loc pentru mai bine, dar dupa parerea mea este mai bine sa vi cu solutii decit sa fi parte din problema :). Cred ca si soferii si calatorii au dreptate in multe situatii. Dar sa nu uitam diferenta dintre profesionisti si amatori. Oricum ai intoarce situatia, cei care sunt licentati si informati, ar trebui sa se straduiasca sa ofere calatorilor siguranta ca vor ajunge la destinatie in siguranta. Nu cred ca aici este vorba de confortul care ne trebuie pentru 20 de minute de calatorie. Daca confortul este cel mai important, haideti sa folosim limuzine sa facem naveta. Din cite inteleg eu, tot ceea ce doresc navetistii este sa fie tratati cu respect, si sa calatoreasca in siguranta. Oare domnii soferi si patroni ai acestei firme cred ca acesti calatori doresc prea mult? Daca nu putem avea respect si profesionalism atunci mai bine sa cautam o alta directie de activitate.

    P.S. Imi cer scuze daca am facut ceva greseli de ortografie. Dau vina pe graba si putin pe nepregatire :). Bafta tuturor codlenilor de acasa si pretutindeni. Noi suntem alaturi de Codlea si locuitori Codlei si multumim inca odata pentru tot 🙂

  14. asa este e aglomeratie mare pe aceste dubite dar ce sa faci nimeni nu ia nici o masura in aceasta privinta
    imi amintesc cu drag de o razie mare facuta de catre politie si se verifica cati oameni sunt in dubele astea si daca erau mai multi sa dadea amenzi dra asta a fost timp de o saptamana si dupaia sa reluat traficul de oameni cam 30si daca mai erau inca mai bagau in masina
    Nu de multe ori cand venea vb sa se plece din BV stateau pana nu se umplea tot culuarul asta este o nedreptate si trebuie sa intervina cineva
    POLITIA NU VEDE
    PRIMARUL NU VEDE
    CONSILIERI CARE TIN LANGA PRIMAR NU VAD NICI EI LA FEL CA SI IN CAZUL CU PARCARILE

  15. De ce neaparat dubitze si mai ales rable ,mai stai si in picioare(vorba vine in picioare ca stai ghebos ) si platesti corect. Prin romania prin vacantele mele am vazut in unele comune din tara autobuze noi cu aer conditzionat,Atentie erau comune ,sate, nu orase PRECUM CODLEA.poate cineva de bine se sesiseaza.

  16. Abonamentul este exact pretul unui bilet platit in masina.Cumperi 20 de bilete dus intors la abonament platesti 120 si ceva de lei.E acelasi lucru dar numai asa se pot deconta abonamentele in licee si de catre firmele angajatilor.

LĂSAȚI UN MESAJ