În scopul asigurării stării de sănătate a populației și a preîntâmpinării apariției toxiinfecțiilor alimentare în perioada premergătoare și în timpul sărbătorilor de iarnă, DSVSA Brașov a intensificat controalele în vederea verificării condițiilor de igienă în care sunt produse, depozitate, transportate și valorificate alimentele, fiind controlate următoarele obiective, dupa cum urmează:
– total controale – 319 din care: supermarketuri / hipermarketuri – 39, magazine alimentare -87, restaurante – 76, pensiuni turistice – 22, depozite alimentare 3, carmangerii 19, laboratoare cofetărie-patiserie -41, cafe-baruri 4, fast – food-uri 8, brutării 10, pizzerii 2, cantine 2, unitati procesare carne 2, targuri sarbatori iarna 2 si 2 targuri de animale.
Au fost aplicate un numar de 11 amenzi contravenţionale în valoare de 118.600 lei , 120 avertismente pentru încălcări minore ale legislaţiei si au fost retrase de la comercializare 169 kg produse alimentare.
In aceasta perioada s-a asigurat si supravegherea permanenta a pietelor agroalimentare de catre personalul DSVSA Brasov, fiind verificati atat producatorii cat si comerciantii de produse alimentare sub aspectul originii si asigurarea respectarii legislatiei sanitare veterinare in domeniu.
În perioada 4.12.2017 – 5.01.2018 conform Ordinului Prefectului Judetului Brasov nr. 1138/2017, au fost constituite comisiile mixte de control alcatuite din personal din cadrul D.S.V.S.A. Brasov, D.S.P Brasov si CJPC Brasov, fiind controlate un numar de 270 unităţi de producere, prelucrare, depozitare şi comercializare a produselor alimentare din judeţul Braşov după cum urmează:
– 31 supermarketuri / hipermarketuri; 78 magazine alimentare; 61 restaurante; 10 pensiuni turistice; 7 depozite alimentare; 16 carmangerii; 41 laboratoare cofetărie-patiserie; 3 cafe-baruri; 3 fast – food-uri; 14 brutării; 3 pizzerii; 1 cantină ; 2 unitati procesare carne.
Au fost aplicate un numar de 32 amenzi contravenţionale în valoare de 102.900 lei , 140 avertismente pentru încălcări minore ale legislaţiei si s-au retras de la comercializare 248 kg produse alimentare.
Principalele deficiente constatate au fost urmatoarele:
-manipularea neigienică a produselor alimentare;
-nerespectarea normelor privind trasabilitatea produselor alimentare
-nerespectarea normelor privind întreţinerea spaţiilor de prelucrare şi valorificare a produselor alimentare;
-nerespectarea normelor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind condiţiile de depozitare a materiilor prime, semifabricatelor şi a produselor finite;
-încălcarea normelor generale de igienă privind expunerea şi păstrarea alimentelor;
– lipsa planului de recoltare probe in autocontrol (Reg. 2073/2005 CE, Reg. 1441/2007 CE);
-lipsa procedurilor pentru produsele neconforme;
-nerespectarea vecinatatilor in spatiile de depozitare;
-comercializarea de produse alimentare neetichetate potrivit legislaţiei în vigoare;
-proceduri de lucru si proceduri de igiena neimplementate;
-neconformitati constatate pe lantul frigorific.