Amenzi de 650.000 de lei după controalele ANPC la magazinele Selgros din țară

0
114 vizualizari
views

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au făcut mai multe controale la magazine Selgros din ţară şi au dat amenzi în valoare de 650.000 de lei ca urmare a neregulilor găsite. Printre acestea se numără fructe şi legume stricate, produse expirate, agregate frigorifice cu praf şi rugină.

Reprezentanţii ANPC au anunţat, într-un comunicat, că au controlat în data de 29 ianuarie, întreg lanţul de 23 de magazine, din România, aparţinând operatorului economic Selgros Cash&Carry SRL, pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu.

În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat până în acest moment – verificările aflându-se încă în derulare – mai multe sancţiuni: amenzi în valoare de 650.000 de lei, produse alimentare neconforme, în valoare de 45.000 de lei oprite definitiv de la comercializare.

De asemenea, au fost închise temporar agregatele frigorifice din magazinul Selgros Oradea, până la remedierea deficienţelor, a fost închis pentru o perioadă de până la şase luni magazinul din municipiul Iaşi.

Totodată, a fost făcută propunere de închidere pentru o perioadă între şase şi 12 luni a magazinului Selgros Băneasa din Bucureşti şi a mai fost propusă emiterea deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru trei magazine.

”Am demarat o nouă acţiune de verificare a marilor reţele comerciale. Vom îndesi controalele şi vom lua măsuri din ce în ce mai ferme, până vom avea pe piaţă aceeaşi calitate a produselor cu cele aflate pe rafturile magazinelor din vestul Europei. Am mai spus: nu suntem consumatori europeni de mâna a doua!” – a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Principalele nereguli constatate de comisarii ANPC sunt:

– comercializarea unor legume şi fructe deteriorate şi care nu respectă indicaţiile de calitate de pe etichetă (diferenţe de calibru)

– comercializarea unor produse preambalate care nu respectă cantitatea netă înscrisă pe eticheta de produs;

– neafişarea, în zona gastro, a listei ingredientelor, a valorii lor nutriţionale, a alergenilor, a greutăţii produsului, a faptului că provin din produse congelate, acolo unde este cazul, şi a aditivilor pe care produsele preparate în locaţie le conţin;

– comercializarea unor produse congelate cu acumulări masive de gheaţă şi arsuri de congelare, astfel că se ridică suspiciunea rezonabilă de întrerupere a lanţului frigorific; nerespectarea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor sau pentru produsele finite păstrate la masa caldă

– condiţii improprii de lucru în zona de carmangerie: camera tranşare şi cea de depozitare cu tavane exfoliate de vopsea pe zone întinse, cu pete de mucegai, pereţii murdari, cu rugină, plinte murdare cu acumulare de impurităţi.

Echipele de control au mai descoperit folosirea unor agregate frigorifice cu acumulare de praf, rugină şi alte impurităţi; comercializarea unor produse din carne cu acumulare de lichid in interiorul ambalajului; comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj deteriorat şi a unor ouă de consum cu coaja crăpată/spartă; folosirea unor pile pentru ascuţitul cuţitelor cu depuneri de rugină sau a unor cuţite neprofesionale; lipsa menţionării compoziţiei fibroase tradusă în limba română, pentru produsele textile sau din piele;  comercializarea produselor din peşte şi a peştelui proaspăt fără a fi acoperite de fulgi de gheaţă.

Alte probleme descoperite de comisarii ANPC au fost: depozitarea unor produse destinate neutralizării, în acelaşi spaţiu cu produse conforme; igienizare necorespunzătoare, existenţa unor resturi de produse pe paviment, în spaţiul comercial; ⁠lipsa unei evidenţe privind producţia de produse de patiserie coapte în unitate, care să permită stabilirea cantităţii coapte în ziua în curs; folosirea unor ⁠echipamente de coacere cu depuneri de rugină, resturi alimentare; depozitarea unor produse fără elemente de identificare caracterizare; lipsa unor cântare verificate metrologic în zona gastro; nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea unor produse în sistem multipack fără a se găsi în magazin produsul de referinţă, neprecizarea noului preţ redus.

 

Agentie Web | Creare Site Web | Mentenanta Web | Optimizare SEO | Design Grafic

LĂSAȚI UN MESAJ