Măsurarea consumului mașinii și depistarea erorilor stocate în computerul de bord sunt printre noile verificări la ITP.
Regulile noi pentru Inspecția Tehnică Periodică (ITP) a mașinii au intrat în vigoare, pe 22 iunie. Noile reguli sunt o transpunere a regulamentului european.
Astfel, șoferii care se vor prezenta pentru efectuarea inspecției tehnice periodice trebuie să știe că autoturismul va fi supus unui test de depistare a erorilor stocate în computerul de bord, asemenea unei diagnoze.
Un al doilea test va fi cel al măsurării exacte a consumului mașinii, iar pentru autoturismele care sunt dotate cu instalații pe gaz se va inspecta nivelul de pierderi din rezervor și conducte.
„Mai exact este vorba despre: dispozitive de suspendare a vehiculului pe una dintre punți, instalate la canalul de vizitare pentru stațiile de clasa a 3-a, dispozitive de conectare la interfața electronică a vehiculului (n.r. – instrument de scanare) inclusiv OBFCM (n.r. – preluarea și transmiterea consumului real de energie) pentru stațiile de clasa 2-a, platforme culisante cu anumite caracteristici tehnice îmbunătățite pentru stațiile de clasa a 3-a, decelerometru cu anumite caracteristici tehnice îmbunătățite pentru stațiile de clasele a 2-a și a 3-a (n.r. – un dispozitiv care este utilizat pentru a verifica eficienţa frânării vehiculelor), dispozitive de detectare a pierderilor GPL/GNC/GNL, după caz”, a declarat Roxana Dima, purtător de cuvânt al Registrului Auto Român, pentru Jurnalul.
Se schimbă modul de transmitere a datelor către RAR
Este schimbat și modul de transmitere a datelor către RAR.
Service-urile care fac ITP au obligaţia de a descărca un link prin care intră în server pentru a introduce datele, date care vor fi validate de Registrul Auto Român.
Odată cu noile reguli apar şi nemulțumiri din partea unor administratori de staţii ITP, asta pentru că a fost necesară achiziţia de echipamente performante. E drept, ei au fost anunţaţi de acum cinci ani despre aceste modificări şi au avut timp.
Noile reguli ITP sunt o transpunere a regulamentului european.