Vizită de lucru astăzi la aeroportul internațional Ghimbav – Brașov, la care au participat ministrul Economiei, Constantin Niță. șefii Consiliului Județean Brașov, parlamentari, consilieri județeni și primarii din Brașov, Ghimbav și Codlea, scrie newsbv.ro
„Nu este vorba de o inaugurare, ci de a vedea care este stadiul lucrărilor, în contextul în care s-a finalizat proiectul tehnic, care a fost prima etapă după momentul semnării contractului cu firma Vectra. Proiectul tehnic a fost realizat de firma Search Corporation, din București, care are o experiență bogată în acest domeniu. Credeam că astăzi se vor apuca de lucru, dar constructorul a intrat deja în forță de trei zile pe teren cu utilajele“, a precizat vicepreședintele Consiliului Județean Mihai Pascu.
Ministrul Energiei, Constantin Niță, spune că este bucuros că „se împlinește un vis pe care brașovenii îl au de 20 de ani“: „Astăzi avem șansa să începem lucrările la aeroportul internațional Brașov – Ghimbav. Aeroportul va aduce Brașovul în prim-planul vieții economice și sociale din Transilvania. Sper că nimeni nu mai are nicio îndoială asupra valorii municipiului și județului Brașov, de aceea am spus că trebuie să fie capitală regională. 80% din criteriile analizate de noi îndreptățesc Brașovul să fie capitală, iar aeroportul va pune Brașovul pe harta marilor destinații turistice. SPer ca peste doi ani să avem șansa să terminăm și terminalul, iar împreumă cu colegii liberali sper să obținem finanțare și din partea Guvernului“, a precizat ministrul.
Primarul Brașovului, George Scripcaru, care ani la rândul a fost sceptic că se va ajunge la acest moment, a fost și el prezent la eveniment. El a anunțat că la ultima ședință de Consiliul Local a solicitat închiderea firmei care ar fi trebuit să construiască un aeroport de mai mici dimensiuni, „ca să nu se mai spună că există un alt proiect și tocmai ca să impulsionăm acest proiect, care are o procedură și o etapizare avansată. Este important ca să gândim proiecte de anvergură, mai ales în contextul regionalizării. Pentru că municipiul Brașov va fi beneficiarul în mod direct al acestei investiții, vom vedea care sunt variantele de implicare în acest proiect. Important este faptul că avem cu toții un punct de vedere comun asupra acestei investiții“, a declarat Scripcaru.
„Am inaugurat începerea lucrărilor în 2008, dar, din păcate, a picat finanțarea cu partenerul nostru candian de la acea vreme, din cauza crizei economice globale. M-am luptat să realizăm această investiție pentru că este foarte importantă pentru comunitate și aduce beneficii comunității. Pista de la Brașov se face la un preț mai mic decât cel de la Iași și Cluj, iar acest se datorează firmei Vectra, care are toată infratructura necesară construirii pisti în zonă. Întâmplarea face să înceapă și cei din Cluj lucrările la pistă tot astăzi, dar trebuie spus că și cei din Iași și Cluj fac eforturi dre 5-7 ani ani să înceapă lucrările, tot din cauza finanțării. Noi avem toți banii necesari construcției pistei, circa 25 de milioane de euro sunt alocați pentru acest obiectiv. Dacă nu vor veni bani din alte surse, anul viitor vom face din fonduri proprii și turnul de control, care costa aproximativ 800.000 de euro plus TVA. De aceea fac apel la dl. ministru Niță și la dl. primar Scripcaru să reușim atragerea de fonduri să realizăm tot noi terminalul, fără să mai apelăm la un investitor privat. La sfârșitul anului 2016, începutul lui 2016 aeroportul poate să fie funcțional. Mă bucur că toate forțele politice importante din Brașov am reușit să ajungem la un consens pentru acest obiectiv“, a precizat președintele Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu.
Reprezentantul constructorului pistei – Vectra Service, Marcel Butuza, a dat asigurări că lucrările vor fi finalizate până la data de 31 noiembrie, chiar dacă termenul de execuție este de 12 luni: „Imediat după semnarea contractului am început proiectarea, cu operarea tuturor modificărilor solicitate de autoritățile competente. Până la data de 31 noiembrie pista va fi finalizată și sper ca toată investiția să fie încheiată la termenul propus“.
Pista va avea o lungime de 2.820 de metri, lată de 40 de metri (60 de metri cu tot cu acostament). La Brașov vor putea ateriza aeronave de tipul Boieng 767, 757, Airbus 310, 300. Echipamentele pentru turnul de control și instalații destinate declării și aterizării avioanelor vor fi asigurate de Romatsa, care așteaptă datele tehnice pentru a evalua costurile, existând deja o scrisoare de intenție în acest sens transmisă Consiliului Județean Brașov.
Vrem mai multe fotografi cu lucrarile de pe aeroport?????
in sfarsit se realizeaza ceva util pt care am asteptat atatia ani multumim
frumos
Comments are closed.