Cronica unei piese de teatru sau critică pentru ,,Insomniacii” din Codlea

0
3.467 vizualizari
views

În ziua de 27 aprilie a fost pusă în scenă la Casa de Cultură Codlea, piesa de teatru ,,Insomniacii”, în regia lui Sorin Militaru. Actori buni ai Teatrului de Artă Bucureşti precum Liviu Cheloiu, George Constantinescu şi Marin Grigore, care au demonstrat că actul cultural dăinuie şi îmbracă forme ce tind să se adapteze omului de rând. O comedie despre banalitatea vieţii şi despre condiţia umană dramatică, despre oameni rătăcind în absurd care se agaţă de gânduri revelatoare, oricât de caraghioase, în speranţa ieşirii din anonimat.

Cu siguranţă publicul care aproape a umplut sala, a apreciat nuanţa umoristică a piesei prin comicul de situaţie, lucru răsplătit cu ropote de aplauze în timpul reprezentaţiei. Însă în spatele acestui Charlie Chaplin planetar, românul trăieşte o dramă existenţială a rătăcirii propriului echilibru.

Lume bună în seara zilei de vineri, 26 aprilie. Oameni care aleg de fiecare dată să se bucure de condiţia umană, despre care îmi place să cred că îşi fac timp să privească înspre ei înşişi pentru că îşi doresc, într-un mod conştient. Acei oameni care ştiu că teatrul este o formă pură de înnobilare. Dacă ar fi să aprofundez subiectul insomniacului, aş putea atribui rolul sau mai cu seamă aş putea regăsi personaje printre semeni. Într-o lume care aleargă ameţitor după himere,  în care ipocrizia este confundată deseori cu vedetismul, într-un oraş în care trei beri sunt echivalentul unei  capodopere despre supravieţuire,  omul alege berea. Teatrul nu ar trebui să lipsească din tabieturile românilor în general, ale codlenilor în special. Chiar şi o singură dată pe lună în cadrul proiectului iniţiat de Casa de Cultură a Municipiului Codlea ,,O piesă de teatru lunar”.

Agentie Web | Creare Site Web | Mentenanta Web | Optimizare SEO | Design Grafic