Ana Loredana Predescu: 40 % din copiii din mediul rural nu au participat la școala online! Ce este de făcut?

1
632 vizualizari
views
Ana Loredana Predescu trage un semnal de alarmă în privința școlii online. În acest al doilea val de pandemie există foarte mulți copii fără posibilități, care nu pot accesa cursurile online. Și nu este vorba doar despre tehnologie. Ana Loredana Predescu face și un experiment, explicând cu subiect și predicat cum stau lucrurile.
Aceasta (imaginea de mai sus) este toata infrastructura necesara ”școlii de acasă”. Cu mine în back stage, deoarece vorbim de Victoria, 8 ani, clasa a doua. Avem laptop, internet, o doamna invatatoare foarte implicata, un copil familiarizat cat de cat cu tehnologia, parinti care stiu sa instaleze platformele Teams si Edu24, fiecare cu parole diferite furnizate de scoala care are si un IT ist. Si cel mai important, avem curent!
⚠️Intrebarea pe care mi-o pun este câți dintre copiii Romaniei beneficiaza de ceea ce are Victoria pentru a putea avea acces la educatia online. Raspunsul il gasesc tot eu, în următoarele statistici:
❗️Conform World Vision Romania, 40 % din copiii din mediul rural nu au participat la scoala on line in prima parte a pandemiei
❗️1 din 3 sate din Romania nu are semnal de internet sau are zone in care semnalul este foarte slab
❗️Peste un sfert din copii nu au acces in acest moment la educatia on line
❗️43% dintre cadrele didactice nu detin partial sau total resursele materiale necesare invatamantului on line
Toate acestea in conditiile in care :
⁉️ La inceputul anului 2020, conform INS peste 275 000 copii intre 7-17 ani, NU MERGEAU la scoala
⁉️Romania era fruntasa la abandon scolar, 15,2% ( 18-24) au absolvit 8 clase sau mai putin
⁉️45 000 copii renunta anual la scoala
⁉️41% dintre elevii romani erau in aria analfabetismului functional
Sunt cifre absolut tulburatoare. Conform Salvati Copiii Romania, analfabetismul functional s-a accentual, abandonul scolar a crescut. Si in aceste conditii, Romania este printre putinele tari ale Uniunii Europene in care scoala s-a inchis. Ingradirea accesului la educatie are consecinte greu, daca nu imposibil de corectat.
⚠️Stiu ca noi, parintii, suntem pusi in situatia de a alege intre educatia propriilor copii, contactul cu colegii, dezvoltarea psihica de grup, versus riscul de imbolnavire. Stiu ca de data aceasta consecintele unor decizii gresite se rasfrang in mod direct asupra noastra si a copiiilor nostri.
Ce este de facut :
🚸Deschiderea scolilor
🚸Testarea elevilor si a profesorilor iar acolo unde se constata un focar sa fie inchisa clasa, in cazuri extreme chiar scoala
🚸Sprijin real al parintilor pentru profesori
🚸Deciziile sa apartina Scolii, Consiliului Scolar si comunitatii
🚸Ore de educatie remediala in regim after school, sustinut de stat
Riscam sa avem o generatie de copii sacrificati din punct de vedere educational daca nu vom lua masuri! Sa nu uitam: copiii de azi sunt adultii de maine!
De precizat faptul că în școlile din România rata de infectare este sub 1 %. Și atunci, de ce închidem școlile?
Agentie Web | Creare Site Web | Mentenanta Web | Optimizare SEO | Design Grafic

1 COMENTARIU

  1. Alexandru Guzun: Actualul Guvern își arată încă o dată incompetența, acuzând tinerii de răspândirea virusului SARS-CoV-2 – Echipa PSD Brașov – Alegeri Parlamentare 2020

    […] Continuarea articolului și sursa acestuia: codlea-info.ro […]

LĂSAȚI UN MESAJ