Ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mînzatu, a participat la Comitetul de Monitorizare pentru Programul Operațional Infrastructură Mare

0
130 vizualizari
views
Ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mînzatu, a participat, joi, la Comitetul de Monitorizare pentru Programul Operațional Infrastructură Mare (CM POIM) care a avut loc în Brașov.
 
În cadrul reuniunii au fost prezentate stadiul implementării Programului Operațional, proiectele finanțate și măsurile pentru buna implementare POIM.
 
Ministrul Fondurilor Europene a făcut referire la dezvoltarea infrastructurii din România prin POIM, subliniind că proiectul pentru finanțarea autostrăzii Sibiu-Pitești a fost trimis recent spre aprobare la Comisia Europeană.
 
„Construcția autostrăzii Sibiu-Pitești a început deja, pe tronsonul Sibiu-Boița. Proiectul este unul matur, pregătit pentru implementare și va putea absorbi fonduri europene semnificative în cei 4 ani rămași din actuala perioadă de programare. Realizarea acestei autostrăzi va avea un impact major atât pentru călători, cât și pentru dezvoltarea economică a regiunii. Indiferent că vorbim despre impactul acestui proiect pentru mobilitatea cetățenilor sau că vorbim despre transportul de mărfuri, un lucru este cert: avem nevoie de investiții în infrastructură și angajamentul guvernului nostru de a face aceste investiții se vede astăzi, prin demararea acestui proiect. Contractul de finanțare la nivel național va fi semnat în noiembrie”, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mînzatu.
 
În ceea ce privește implementarea POIM, ministrul Fondurilor Europene a subliniat că suma necesară pentru acoperirea riscului de dezangajare de 43,8 mil. euro este acoperită valoarea cererilor de rambusare și cererilor de plată existente în prezent la nivelul AM POIM.
 
Totodată, au fost trecute în agendă măsurile luate pentru a crește rata de absorbție și pentru a atrage cât mai mulți bani europeni în proiectele finanțate prin POIM: „Am modificat legislația pentru a crește gradul de supracontractare și a urgenta plățile, am emis noi acte normative pentru a crește ritmul de execuție a lucrărilor și a susține fluxul de numerar la nivelul contractorilor, am contractat asistență tehnică din partea instituțiilor financiare internaționale pentru toți beneficiarii noștri strategici, pentru pregătirea și implementarea proiectelor. Mai mult, suntem în proces de flexibilizare a procedurilor de lucru și suntem în permanență alături de beneficiari în soluționarea blocajelor întâmpinate.”
 
Totodată, oficialul MFE a pus accentul pe integrarea expertizei și ideile proaspeților absolvenți ai facultăților cu profil tehnic: „Buna implementare a marilor proiecte de infrastructură din actuala dar și din următoarea perioadă de programare este posibilă doar printr-o reală deschidere către tinerii absolvenți, în special din domeniile tehnice, care pot contribui la creșterea capacității și expertizei din sectorul de construcții și consultanță.”
 
În ceea ce privește viitoarea perioadă de programare 2021-2027, în cadrul discuțiilor a fost pus accentul pe conservarea actualului cadru de finanțare pentru infrastructură astfel încât să fie eliminate cât mai multe obstacole birocratice.
 
În cadrul reuniunii a fost prezentat stadiul implementării POIM:
280 contracte de finanțare semnate în valoare eligibilă de peste 10,91 mld. euro, adică o rată de contractare de peste 100% față de 52% acum un an;
2,44 mld. euro, suma primită de la Comisia Europeană, adică 26,5% din alocare.
 
Tabloul realizărilor prevăzute în proiectele POIM contractate:
338,65 km de autostradă sunt în prezent în execuție, inclusiv 13,70 km reprezentând secțiunea 1 (Sibiu – Boița) din Autostrada Sibiu – Pitești;
611,46 km de drum național sunt în curs de construcție / reabilitare;
318,13 km cale ferată sunt în curs de reabilitare pentru o viteză de circulație a trenurilor de pasageri de 160 km/h;
693 km rețele noi de alimentare cu apă și reabilitarea a 863 km rețea de alimentare cu apă de care vor beneficia peste 2,8 mil. persoane;
687 km de rețea nouă de canalizare și reabilitarea a 443 km de rețea existentă;
226,12 ha suprafața cu care vor fi extinse plasjele de la litoralul Mării Negre;
212,9 km de rețele termice reabilitate prin proiectele de creștere a eficienței energetice a sistemelor centralizate de termoficare;
rețeaua națională de transport a energiei electrice va fi extinsă cu 140 km linii electrice aeriene, iar sistemul național de transport de gaze naturale va avea 160 km de conductă nouă.
 
La CM POIM au mai participat reprezentați ai Comisiei Europene – DG REGIO, dar și Dl. Alexandru Potor, secretar de stat MFE, Dl. Cătălin Bălan, director general POIM și Dl. Cătălin Costache, director general Organism Intermediar Transporturi, experți POIM.
Agentie Web | Creare Site Web | Mentenanta Web | Optimizare SEO | Design Grafic

LĂSAȚI UN MESAJ